Studiu EY: Explozia serviciilor publice digitale alimenteaza ingrijorarile cetatenilor legate de protectia vietii private
Data publicarii: 17-03-2021 | IT&CPe măsură ce autoritățile publice insistă din ce în ce mai mult să crească gradul de utilizare a serviciilor online, crește și neîncrederea populației cu privire la capacitatea acestora de a proteja confidențialitatea datelor private, potrivit celui mai recent studiu EY, „Cum poate guvernarea digitală să conecteze cetățenii fără să îi lase în urmă pe cei neconectați?”.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 12.100 de respondenți din 12 țări și a fost derulat de Ipsos MORI. Acesta vine și cu o serie de recomandări adresate guvernelor care se confruntă cu nevoia din ce în ce mai mare de creștere a nivelului de digitalizare în contextul pandemiei globale de Covid-19.
Pe fondul crizei sanitare, majoritatea guvernelor lumii au fost forțate în ultimul an să pună la dispoziția publicului mai multe servicii la distanță, în unele cazuri acestea devenind în întregime online. Rezultatul direct este generarea și operarea unei cantități din ce în ce mai mari de date cu caracter personal, colectate de autoritățile locale din fiecare țară. Astfel, peste jumătate din respondenții studiului EY, mai exact 53%, consideră că riscurile legate de protecția și confidențialitatea datelor personale depășesc beneficiile obținute de pe urma digitalizării în raportul lor cu administrația publică. De asemenea, 43% dintre aceștia sunt de părere că informațiile personale nu ar trebui transmise între autoritățile publice și instituții private în vreme ce doar 29% sunt de acord cu acest lucru. Doar 33% sunt de acord să își divulge datele personale în interiorul sectorului public în vreme ce 41% sunt de părere contrară. Mai mult, 72% dintre respondenți se opun cu desăvârșire vânzării datelor cu caracter personal de către autorități către companii din sectorul privat chiar dacă obiectivele finale ar fi benefice pentru contribuabil.
„Concluziile studiului ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru guvernele din toată lumea. Beneficiile unui stat mai digital, printre care o eficiență crescută, o valoare adăugată mai mare pentru contribuabili și o calitate mai bună a serviciilor destinate cetățenilor, vor fi diminuate semnificativ, dacă segmente mari ale populației nu cred în ele și există riscul ca acestea să se îndepărteze de serviciile publice tot mai digitalizate. Există posibilitatea alienării multor persoane, ceea ce poate deveni rapid o problemă periculoasă pentru cetățeni, autorități și întreaga societate”, spune Arnauld Bertrand, lider EY Global Government and Public Sector Consulting.
Potrivit studiului, oamenii sunt optimiști cu privire la impactul tehnologiei și la capacitatea acesteia de a îmbunătăți nivelul de trai. Cu toate acestea, ei sunt îngrijorați de impactul general al digitalizării, mulți considerând că tehnologia are chair capacitatea de a amplifica inegalitățile sociale, 34% spunând că tehnologia le va oferi mai multă putere celor care sunt deja bogați și puternici.
„Fiecare progres din știință și tehnologie a fost însoțit de avantaje și dezavantaje, beneficii și provocări. Digitalizarea serviciilor publice este o nevoie incontestabilă, întrucât rezolvă problemele cetățenilor rapid și eficient, mai ales în contextul actual, dat de pandemie, în care apropierea socială între indivizi a devenit un pericol evident. Guvernele au mandatul să accelereze dezvoltarea digitală a acestor servicii în condiții de securitate cibernetică adecvată și trebuie să aibă în vedere guvernanța acestor servicii în beneficiul cetățenilor, să adapteze legile și regulile la mediul virtual actual. Tehnologia oferă cu adevărat avantaje celor care știu să o utilizeze și reprezintă o provocare pentru cei care nu știu. Barajul neștiinței trebuie depășit prin accesul la educație și informare și nu prin ignoranță. Cetățenii actuali nu mai trăiesc în comunități restrânse, ci sunt din ce în ce mai conectați la mediul virtual, depășind granițele țărilor și continentelor. Astfel, guvernanța digitală, securitatea cibernetică și educația trebuie să fie componente intrinseci ale inițiativelor de digitalizare pentru a facilita și proteja conexiunea între oameni și mașini”, scrie Carmen Adamescu, Partener, Consultanță, Liderul practicii de tehnologie pentru EY România și Moldova.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 12.100 de respondenți din 12 țări și a fost derulat de Ipsos MORI. Acesta vine și cu o serie de recomandări adresate guvernelor care se confruntă cu nevoia din ce în ce mai mare de creștere a nivelului de digitalizare în contextul pandemiei globale de Covid-19.
Pe fondul crizei sanitare, majoritatea guvernelor lumii au fost forțate în ultimul an să pună la dispoziția publicului mai multe servicii la distanță, în unele cazuri acestea devenind în întregime online. Rezultatul direct este generarea și operarea unei cantități din ce în ce mai mari de date cu caracter personal, colectate de autoritățile locale din fiecare țară. Astfel, peste jumătate din respondenții studiului EY, mai exact 53%, consideră că riscurile legate de protecția și confidențialitatea datelor personale depășesc beneficiile obținute de pe urma digitalizării în raportul lor cu administrația publică. De asemenea, 43% dintre aceștia sunt de părere că informațiile personale nu ar trebui transmise între autoritățile publice și instituții private în vreme ce doar 29% sunt de acord cu acest lucru. Doar 33% sunt de acord să își divulge datele personale în interiorul sectorului public în vreme ce 41% sunt de părere contrară. Mai mult, 72% dintre respondenți se opun cu desăvârșire vânzării datelor cu caracter personal de către autorități către companii din sectorul privat chiar dacă obiectivele finale ar fi benefice pentru contribuabil.
„Concluziile studiului ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru guvernele din toată lumea. Beneficiile unui stat mai digital, printre care o eficiență crescută, o valoare adăugată mai mare pentru contribuabili și o calitate mai bună a serviciilor destinate cetățenilor, vor fi diminuate semnificativ, dacă segmente mari ale populației nu cred în ele și există riscul ca acestea să se îndepărteze de serviciile publice tot mai digitalizate. Există posibilitatea alienării multor persoane, ceea ce poate deveni rapid o problemă periculoasă pentru cetățeni, autorități și întreaga societate”, spune Arnauld Bertrand, lider EY Global Government and Public Sector Consulting.
Potrivit studiului, oamenii sunt optimiști cu privire la impactul tehnologiei și la capacitatea acesteia de a îmbunătăți nivelul de trai. Cu toate acestea, ei sunt îngrijorați de impactul general al digitalizării, mulți considerând că tehnologia are chair capacitatea de a amplifica inegalitățile sociale, 34% spunând că tehnologia le va oferi mai multă putere celor care sunt deja bogați și puternici.
„Fiecare progres din știință și tehnologie a fost însoțit de avantaje și dezavantaje, beneficii și provocări. Digitalizarea serviciilor publice este o nevoie incontestabilă, întrucât rezolvă problemele cetățenilor rapid și eficient, mai ales în contextul actual, dat de pandemie, în care apropierea socială între indivizi a devenit un pericol evident. Guvernele au mandatul să accelereze dezvoltarea digitală a acestor servicii în condiții de securitate cibernetică adecvată și trebuie să aibă în vedere guvernanța acestor servicii în beneficiul cetățenilor, să adapteze legile și regulile la mediul virtual actual. Tehnologia oferă cu adevărat avantaje celor care știu să o utilizeze și reprezintă o provocare pentru cei care nu știu. Barajul neștiinței trebuie depășit prin accesul la educație și informare și nu prin ignoranță. Cetățenii actuali nu mai trăiesc în comunități restrânse, ci sunt din ce în ce mai conectați la mediul virtual, depășind granițele țărilor și continentelor. Astfel, guvernanța digitală, securitatea cibernetică și educația trebuie să fie componente intrinseci ale inițiativelor de digitalizare pentru a facilita și proteja conexiunea între oameni și mașini”, scrie Carmen Adamescu, Partener, Consultanță, Liderul practicii de tehnologie pentru EY România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online