Posibilitatea de a lucra de acasa reduce nivelul de stres pentru Generatiile Millennials si Z

Data publicarii: 19-03-2021 | HR/Cariere
Peste 18.500 de reprezentanți ai generației Millenials și Z din 43 de țări au participat la studiul „Deloitte Millenial Survey”, rezultatele acestuia fiind cât se poate de clare cu privire la direcțiile pe care se pot orienta companiile în perioada imediat următoare din punct de vedere al satisfacției angajaților.

Efectuat în două etape, una înainte de începerea pandemiei de Covid-19 și una după, studiul Deloitte a reunit tineri reprezentanți ai tuturor ramurilor economice, de la persoane cu funcții executive în organizații până la voluntari, șomeri sau angajați cu normă redusă. Au participat de asemenea la studiu persoane absolvente de studii medii și universitare dar și persoane care nu au absolvit aceste forme de învățământ.

Potrivit sondajului mai sus amintit, cea mai bună soluție pentru reducerea nivelului de stres pe care îl resimt tinerii pare a fi programul de lucru cât mai flexibil implementat pe scară largă deja de multe companii, pe fondul pandemiei de Covid-19. Astfel, aproape 70% dintre reprezentanții generației Millenials care au participat la sondajele Deloitte și 64% dintre reprezentanții generației Z, susțin că posibilitatea de a lucra de acasă în viitor ar scădea stresul.

Stresul, reprezintă una dintre problemele cele mai serioase cu care se confruntă tinerii reprezentanți ai generațiilor Millenial și Z, nivelul de stres preocupându-i intens și influențându-le planurile cu privire la carieră. Pe de altă parte, ponderea celor care se simt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus dramatic în perioada pandemiei în cazul ambelor categorii, al doilea sondaj relevând procente de la 50% la 42% pentru Millenials respectiv de la 52% la 44% pentru cei din generația Z.

Pe lângă munca în sine, situația financiară rămâne în continuare un mare factor de stres pentru reprezentanții generației Millenials care și-au început carierele odată cu debutul crizei financiare din anul 2008 și care trăiesc acum cea de-a doua recesiune. Mai mult de 50% dintre ei estimau o înrăutățire a situației financiare în anul care urma, potrivit răspunsurilor primite de reprezentanții Deloitte în prima fază a sondajului, derulată înainte de debutul pandemiei. Acest procent a crescut la 61% în faza a doua a studiului, derulată în plină criză sanitară.

Tinerii, în special cei din generația Millenials simt din ce în ce mai mult nevoia de stabilitate, în vreme ce cei din generația Z ar fi dispuși să își schimbe locul de muncă mai des. Dacă înainte de pandemie 61% își doreau să facă acest lucru la mai puțin de doi ani de la angajare, și acest procent a scăzut în perioada pandemiei, doar jumătate dintre respondenți dorindu-și în continuare acest lucru.

„În plus față de cele de mai sus, dacă ne raportăm la faptul că două treimi dintre participanții la sondajul desfășurat după declanșarea pandemiei s-au declarat mulțumiți de rapiditatea și de maniera în care au acționat angajatorii lor ca răspuns la criza sanitară și la faptul că aproximativ 60% susțin că acest aspect i-a determinat să își dorească să rămână alături de angajatorii lor pe termen lung, se desprinde un fir conducător în discuția despre angajament în muncă la nivelul generației foarte tinere. Iar acesta este modul în care companiile aleg să se aplece în mod autentic asupra preocupărilor angajaților și grija pentru bunăstarea lor este manifestată practic, nu doar declarativ”, a declarat Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG