Efectele pandemiei: serviciile de poștă și curierat, la maxim istoric în 2020
Data publicarii: 22-03-2021 | EconomiePotrivit celei mai recente analize KeysFin, piața de poștă și curierat din România a crescut cu 12% față de anul 2018, ajungând să depășească cu 112% nivelul de acum zece ani, ajungând la 5,3 miliarde de lei în 2019. Specialiștii KeysFin estimau în luna mai a anului trecut un ritm de creștere dublu, în vreme ce cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat să depășească pragul de 6,6 miliarde de lei ca urmare a creșterii crescute generate de criza pandemică.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău