Efectele pandemiei: serviciile de poștă și curierat, la maxim istoric în 2020
Data publicarii: 22-03-2021 | EconomiePotrivit celei mai recente analize KeysFin, piața de poștă și curierat din România a crescut cu 12% față de anul 2018, ajungând să depășească cu 112% nivelul de acum zece ani, ajungând la 5,3 miliarde de lei în 2019. Specialiștii KeysFin estimau în luna mai a anului trecut un ritm de creștere dublu, în vreme ce cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat să depășească pragul de 6,6 miliarde de lei ca urmare a creșterii crescute generate de criza pandemică.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall