Efectele pandemiei: serviciile de poștă și curierat, la maxim istoric în 2020
Data publicarii: 22-03-2021 | EconomiePotrivit celei mai recente analize KeysFin, piața de poștă și curierat din România a crescut cu 12% față de anul 2018, ajungând să depășească cu 112% nivelul de acum zece ani, ajungând la 5,3 miliarde de lei în 2019. Specialiștii KeysFin estimau în luna mai a anului trecut un ritm de creștere dublu, în vreme ce cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat să depășească pragul de 6,6 miliarde de lei ca urmare a creșterii crescute generate de criza pandemică.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus.
Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Piața de servicii poștale este și printre puținele domenii care s-a dezvoltat în ultima perioadă și în ceea ce privește numărul de companii, acesta crescând cu 15% în comparație cu anul 2018. KeysFin raportează o creștere similară și pentru anul 2020.
Principalul jucător de pe piața de profil rămâne în continuare Poșta Română, compania de stat raportând o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei în anul 2019 (aproximativ 24% din totalul pieței). Liderul segmentului de curierat rămâne Fan Courier, compania cu capital privat românesc declarând în 2019 încasări de peste 790 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
Pe ultimul loc al podiumului se clasează CARGUS SRL, o altă companie de curierat cu venituri de peste 453 milioane de lei, urmată de TNT și DHL.
Menționăm câ în anul 2019 peste 41.000 de angajați lucrau în domeniul poștei și al curieratului, analiștii KeysFin așteptându-se la o creștere de cel puțin 10% din acest punct de vedere pentru anul 2020.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online