Raport global PwC: Unul din cinci consumatori a făcut zilnic cumpărături online, magazinele fizice se reinventează

Data publicarii: 23-03-2021 | Economie
Potrivit raportului „Preparing for tomorrow’s consumers today. The future of consumer markets” realizat de PwC, unul din cinci consumatori la nivel mondial a făcut cumpărături online zilnic pe durata pandemiei în vreme ce peste jumătate au cumpărat de la mai mulți comercianți pentru a-și acoperi nevoile și consideră că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase fabricate local.

”Criza sanitară a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Această evoluție a scos însă la iveală anumite slăbiciuni în activitatea retailerilor, care vor avea nevoie de o schimbare a paradigmei în care au funcționat până acum. Așa cum reiese din studiul nostru sunt cinci tendințe care se conturează pe piața de retail post pandemie: abordarea de tip omnichannel, branduri de încredere, produse sănătoase, digitalizarea lanțului de aprovizionare și importanța inițiativelor privind sustenabilitatea”, a declarat Mihai Anița, Partener, Lider Retail & Consumer PwC România.

Conform Statista, este de așteptat ca vânzările online din domeniul comerțului cu amănuntul să crească de la nivelul de 13,9% în prezent, până la aproximativ 22,4% în 2023. Cu toate acestea, magazinele fizice vor rămâne în continuare atractive pentru consumatori, majoritatea dorindu-și să cumpere anumite produse din magazine care să le permită testarea acestora în ciuda nevoii de siguranță și sănătate. De altfel, respondenții sondajului pun pe aceleași locuri ca importanță sănătatea și siguranța (31%) cu nevoia de a vede ași atinge produsele (33%).

Pe de altă parte, giganții comerțului din SUA și China vor continua să forțeze inovarea atât în magazinele online cât mai ales în cele fizice unde se simte cel mia mult nevoia de o schimbare și de adaptare la nevoile noilor generații. Experiența consumatorilor devine esențială iar companiile incapabile să își reimagineze produsele și serviciile vor rămâne mult în urmă în perioada care urmează.

”Retailerii vorbesc de multă vreme despre punerea clienților pe primul loc, dar adesea nu au implementat decizii care să susțină această strategie. Acum, însă, vor fi forțați să facă acest lucru întrucât clienții au mai multe opțiuni de unde pot cumpăra, dar au și mai multe canale de comunicare la dispoziție pentru a ”sancționa” retailerii sau producătorii cu recenzii nefavorabile. Prin urmare, îmbunătățirea relației cu clienții prin disponibilitate, servicii de livrare sau de plată diversificate vor da siguranță și încredere clienților pentru un anumit brand”, a spus Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG