Raport global PwC: Unul din cinci consumatori a făcut zilnic cumpărături online, magazinele fizice se reinventează
Data publicarii: 23-03-2021 | EconomiePotrivit raportului „Preparing for tomorrow’s consumers today. The future of consumer markets” realizat de PwC, unul din cinci consumatori la nivel mondial a făcut cumpărături online zilnic pe durata pandemiei în vreme ce peste jumătate au cumpărat de la mai mulți comercianți pentru a-și acoperi nevoile și consideră că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase fabricate local.
”Criza sanitară a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Această evoluție a scos însă la iveală anumite slăbiciuni în activitatea retailerilor, care vor avea nevoie de o schimbare a paradigmei în care au funcționat până acum. Așa cum reiese din studiul nostru sunt cinci tendințe care se conturează pe piața de retail post pandemie: abordarea de tip omnichannel, branduri de încredere, produse sănătoase, digitalizarea lanțului de aprovizionare și importanța inițiativelor privind sustenabilitatea”, a declarat Mihai Anița, Partener, Lider Retail & Consumer PwC România.
Conform Statista, este de așteptat ca vânzările online din domeniul comerțului cu amănuntul să crească de la nivelul de 13,9% în prezent, până la aproximativ 22,4% în 2023. Cu toate acestea, magazinele fizice vor rămâne în continuare atractive pentru consumatori, majoritatea dorindu-și să cumpere anumite produse din magazine care să le permită testarea acestora în ciuda nevoii de siguranță și sănătate. De altfel, respondenții sondajului pun pe aceleași locuri ca importanță sănătatea și siguranța (31%) cu nevoia de a vede ași atinge produsele (33%).
Pe de altă parte, giganții comerțului din SUA și China vor continua să forțeze inovarea atât în magazinele online cât mai ales în cele fizice unde se simte cel mia mult nevoia de o schimbare și de adaptare la nevoile noilor generații. Experiența consumatorilor devine esențială iar companiile incapabile să își reimagineze produsele și serviciile vor rămâne mult în urmă în perioada care urmează.
”Retailerii vorbesc de multă vreme despre punerea clienților pe primul loc, dar adesea nu au implementat decizii care să susțină această strategie. Acum, însă, vor fi forțați să facă acest lucru întrucât clienții au mai multe opțiuni de unde pot cumpăra, dar au și mai multe canale de comunicare la dispoziție pentru a ”sancționa” retailerii sau producătorii cu recenzii nefavorabile. Prin urmare, îmbunătățirea relației cu clienții prin disponibilitate, servicii de livrare sau de plată diversificate vor da siguranță și încredere clienților pentru un anumit brand”, a spus Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
”Criza sanitară a accelerat anumite comportamente ale consumatorilor prezente și înaintea pandemiei, precum cumpărăturile online sau achiziția de alimente sănătoase. Această evoluție a scos însă la iveală anumite slăbiciuni în activitatea retailerilor, care vor avea nevoie de o schimbare a paradigmei în care au funcționat până acum. Așa cum reiese din studiul nostru sunt cinci tendințe care se conturează pe piața de retail post pandemie: abordarea de tip omnichannel, branduri de încredere, produse sănătoase, digitalizarea lanțului de aprovizionare și importanța inițiativelor privind sustenabilitatea”, a declarat Mihai Anița, Partener, Lider Retail & Consumer PwC România.
Conform Statista, este de așteptat ca vânzările online din domeniul comerțului cu amănuntul să crească de la nivelul de 13,9% în prezent, până la aproximativ 22,4% în 2023. Cu toate acestea, magazinele fizice vor rămâne în continuare atractive pentru consumatori, majoritatea dorindu-și să cumpere anumite produse din magazine care să le permită testarea acestora în ciuda nevoii de siguranță și sănătate. De altfel, respondenții sondajului pun pe aceleași locuri ca importanță sănătatea și siguranța (31%) cu nevoia de a vede ași atinge produsele (33%).
Pe de altă parte, giganții comerțului din SUA și China vor continua să forțeze inovarea atât în magazinele online cât mai ales în cele fizice unde se simte cel mia mult nevoia de o schimbare și de adaptare la nevoile noilor generații. Experiența consumatorilor devine esențială iar companiile incapabile să își reimagineze produsele și serviciile vor rămâne mult în urmă în perioada care urmează.
”Retailerii vorbesc de multă vreme despre punerea clienților pe primul loc, dar adesea nu au implementat decizii care să susțină această strategie. Acum, însă, vor fi forțați să facă acest lucru întrucât clienții au mai multe opțiuni de unde pot cumpăra, dar au și mai multe canale de comunicare la dispoziție pentru a ”sancționa” retailerii sau producătorii cu recenzii nefavorabile. Prin urmare, îmbunătățirea relației cu clienții prin disponibilitate, servicii de livrare sau de plată diversificate vor da siguranță și încredere clienților pentru un anumit brand”, a spus Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial