Studiu Deloitte: femeile cu functii de conducere din Romania sunt platite mai putin si promovate mai rar decat omologii lor de sex masculin
Data publicarii: 05-04-2021 | IT&CPotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Careers with equal opportunities: women in leadership roles”, femeile cu funcții de conducere de la noi din țară sunt în continuare percepute ca fiind plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că România înregistrează al doilea cel mai mic procent de diferențiere de remunerare între femei și bărbați din Uniunea Europeană, după Luxembourg. La sondaj au participat respondenți de ambele sexe, persoane cu funcții de conducere din România.
Studiul scoate în evidență de asemenea faptul că femeile continuă să fie promovate mai rar decât bărbații, 63% dintre respondenți susținând că acest lucru se întâmplă des sau foarte des. 74% dintre respondenți consideră de asemenea concediul de maternitate ca un dezavantaj pentru parcursul carierei, aceștia observând și această situație cu o frecvență destul de ridicată.
În ciuda faptului că bărbații și femeile au rezultate financiare similare privind profitul business-ului, 78% dintre respondenții studiului Deloitte au în continuare percepția că bărbații au rezultate mai bune din perspectiva avansării în carieră. Femeile, pe de altă parte, sunt recunoscute pentru o mai eficientă capacitate de gestionare a resurselor umane, dezvoltarea personală și dobândirea de noi competențe.
„Schimbarea se produce cu siguranță în ceea ce privește egalitatea de șanse pentru femeile care ocupă funcții de conducere, iar progresele înregistrate în ultimul deceniu ne încurajează să credem că multe obstacole vor fi depășite, iar deschiderea va lua locul prejudecăților. În România, femeile din mediul de business continuă să prospere la locul de muncă și acțiunile lor au avut cu certitudine un efect, întrucât țara noastră a înregistrat una dintre cele mai mari ponderi ale femeilor în funcții de conducere din 2020 în rândul statelor UE (37%), peste media UE”, a spus Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, și coordonatorul programului SheXO Club.
Sondajul amintit mai sus identifică de asemenea și diferențele dintre caracteristicile liderilor femei și bărbați. Dintre punctele forte ale femeilor au fost indicate consecvența (92% dintre respondenți), capacitatea de a efectua sarcini multiple în același timp (90%), onestitatea (82%) și comunicarea (79%). Au mai fost semnalate calități precum empatia și capacitatea de a gestiona echipe mari. Specifice bărbaților au fost percepute aspecte precum ușurința de a lua decizii (79%) și abilitățile de conducere (71%). Trebuie să remarcăm însă o schimbare majoră de percepție în ultimii ani, potrivit studiului, 46% dintre liderii români preferând acum o femeie în poziția de director financiar al organizației, în comparație cu anul 2012 când doar 26% dintre ei susțineau acest lucru.
Studiul scoate în evidență de asemenea faptul că femeile continuă să fie promovate mai rar decât bărbații, 63% dintre respondenți susținând că acest lucru se întâmplă des sau foarte des. 74% dintre respondenți consideră de asemenea concediul de maternitate ca un dezavantaj pentru parcursul carierei, aceștia observând și această situație cu o frecvență destul de ridicată.
În ciuda faptului că bărbații și femeile au rezultate financiare similare privind profitul business-ului, 78% dintre respondenții studiului Deloitte au în continuare percepția că bărbații au rezultate mai bune din perspectiva avansării în carieră. Femeile, pe de altă parte, sunt recunoscute pentru o mai eficientă capacitate de gestionare a resurselor umane, dezvoltarea personală și dobândirea de noi competențe.
„Schimbarea se produce cu siguranță în ceea ce privește egalitatea de șanse pentru femeile care ocupă funcții de conducere, iar progresele înregistrate în ultimul deceniu ne încurajează să credem că multe obstacole vor fi depășite, iar deschiderea va lua locul prejudecăților. În România, femeile din mediul de business continuă să prospere la locul de muncă și acțiunile lor au avut cu certitudine un efect, întrucât țara noastră a înregistrat una dintre cele mai mari ponderi ale femeilor în funcții de conducere din 2020 în rândul statelor UE (37%), peste media UE”, a spus Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, și coordonatorul programului SheXO Club.
Sondajul amintit mai sus identifică de asemenea și diferențele dintre caracteristicile liderilor femei și bărbați. Dintre punctele forte ale femeilor au fost indicate consecvența (92% dintre respondenți), capacitatea de a efectua sarcini multiple în același timp (90%), onestitatea (82%) și comunicarea (79%). Au mai fost semnalate calități precum empatia și capacitatea de a gestiona echipe mari. Specifice bărbaților au fost percepute aspecte precum ușurința de a lua decizii (79%) și abilitățile de conducere (71%). Trebuie să remarcăm însă o schimbare majoră de percepție în ultimii ani, potrivit studiului, 46% dintre liderii români preferând acum o femeie în poziția de director financiar al organizației, în comparație cu anul 2012 când doar 26% dintre ei susțineau acest lucru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Raport PwC: 73% dintre liderii de business spun că afacerea lor a fost afectată de criza sanitară, dar impactul nu a fost atât de sever pe cât anticipau
- Deloitte Legal: Amnistia fiscala 3.0 – noi facilitati acordate contribuabililor
- XTB: Saltul preturilor marfurilor are putea fi resimtit de consumatori in perioada urmatoare
- Dinu Bumbăcea preia conducerea PwC România de la Ionuț Simion, începând cu 1 iulie 2021
- Studiu Deloitte: pandemia va accelera adoptarea telemedicinei, a castilor pentru realitate digitala si a solutiilor de tip cloud
- Studiu Deloitte: de la declansarea pandemiei, femeile care lucreaza resimt presiune mai mare
- Sondaj PwC: Mai mult de jumătate dintre angajați cred că puțini oameni vor mai avea un loc de muncă stabil pe termen lung, în viitor
- Amera Tower: prima clădire de birouri din România care devine Zero Waste
- ING Bank - rezultate 2020
- Analiza EY Romania: Inspectia fiscala colecteaza din ce in ce mai putin
- Studiu PwC România: Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii a scăzut cu 6% anul trecut, fiind totuși la un nivel ridicat
- Raport global PwC: Unul din cinci consumatori a făcut zilnic cumpărături online, magazinele fizice se reinventează
- Genesis Property: La un an de pandemie, aproape 55% dintre angajati lucreaza partial sau exclusiv de la birou.
- Efectele pandemiei: serviciile de poștă și curierat, la maxim istoric în 2020
- Posibilitatea de a lucra de acasa reduce nivelul de stres pentru Generatiile Millennials si Z