Studiu Deloitte: pandemia a amanat doar partial planurile de achizitie e unui autovehicul nou si a scazut temporar interesul pentru masinile electrice
Data publicarii: 04-05-2021 | LifestylePandemia de Covid-19 a schimbat parțial comportamentul consumatorilor referitor la piața auto la nivel global. Potrivit celui mai recent studiu Deloitte Global Automotive Consumer Study 21 realizat pe un eșantion de 24.000 de persoane din 23 de țări din întreaga lume, consumatorii și-au amânat planurile de a achiziționa un vehicul nou iar interesul pentru mașini cu sisteme alternative de propulsie a înregistrat un regres temporar. Într-un context dominat de incertitudini sociale și mai ales economice, consumatorii au tendința de a căuta confortul unor tehnologii deja cunoscute, testate și accesibile, aici având de suferit cei din industria autovehiculelor electrice.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere