Studiu Deloitte: pandemia a amanat doar partial planurile de achizitie e unui autovehicul nou si a scazut temporar interesul pentru masinile electrice
Data publicarii: 04-05-2021 | LifestylePandemia de Covid-19 a schimbat parțial comportamentul consumatorilor referitor la piața auto la nivel global. Potrivit celui mai recent studiu Deloitte Global Automotive Consumer Study 21 realizat pe un eșantion de 24.000 de persoane din 23 de țări din întreaga lume, consumatorii și-au amânat planurile de a achiziționa un vehicul nou iar interesul pentru mașini cu sisteme alternative de propulsie a înregistrat un regres temporar. Într-un context dominat de incertitudini sociale și mai ales economice, consumatorii au tendința de a căuta confortul unor tehnologii deja cunoscute, testate și accesibile, aici având de suferit cei din industria autovehiculelor electrice.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale