Studiu Deloitte: pandemia a amanat doar partial planurile de achizitie e unui autovehicul nou si a scazut temporar interesul pentru masinile electrice
Data publicarii: 04-05-2021 | LifestylePandemia de Covid-19 a schimbat parțial comportamentul consumatorilor referitor la piața auto la nivel global. Potrivit celui mai recent studiu Deloitte Global Automotive Consumer Study 21 realizat pe un eșantion de 24.000 de persoane din 23 de țări din întreaga lume, consumatorii și-au amânat planurile de a achiziționa un vehicul nou iar interesul pentru mașini cu sisteme alternative de propulsie a înregistrat un regres temporar. Într-un context dominat de incertitudini sociale și mai ales economice, consumatorii au tendința de a căuta confortul unor tehnologii deja cunoscute, testate și accesibile, aici având de suferit cei din industria autovehiculelor electrice.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit sondajului amintit mai sus, cei mai prudenți sunt consumatorii de pe piețele asiatice, procentul celor care au amânat decizia de cumpărare a unui autovehicul fiind de 38% în India, 32% în Coreea respectiv 29% în China. În același timp, europenii își mențin planurile stabilite anterior, procentul deciziei de amânare fiind în continuare ridicat la nivelul a două dintre cele mai mari piețe de pe continent, acesta ridicându-se la 32% în Italia respectiv 29% în Spania.
Studiul vorbește și despre cei care s-au răzgândit pe parcurs cu privire la tipul de autovehicul pe care vor să îl achiziționeze, majoritatea orientându-se către alternative mai ieftine. Procentele din acest punct de vedere sunt cât se poate de grăitoare: Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).
În ceea ce privește sistemele de propulsie alternativă, electrice sau hibrid, interesul consumatorilor a crescut în țări precum Italia sau Spania (61% respectiv 62%). A scăzut însă acest interes în țări precum Germania, Belgia, Austria sau Marea Britanie, țări puternice din punct de vedere economic ale căror cetățeni înclină însă din ce în ce mai mult spre mașinile cu sisteme de propulsie clasice.
Pe lângă incertitudinile și instabilitatea economică, europenii sunt preocupați și de lipsa infrastructurii de încărcare și de autonomia limitată în ceea ce privește vehiculele electrice și hibride.
„Prudența manifestată de consumatori este firească în perioade dominate de incertitudine. În acest context, este de remarcat faptul că europenii sunt mai optimiști decât asiaticii și își mențin planurile cu privire la achiziționarea unui autovehicul nou. În privința scăderii interesului pentru mașinile electrice și hibride, explicabilă prin nevoia de stabilitate a consumatorilor, este de așteptat să fie una temporară și, odată cu restabilirea încrederii în evoluția de ansamblu a economiei, să revină și preocuparea pentru protecția mediului și, implicit, apetitul pentru acest gen de motoare.
În România, autoritățile continuă stimularea înnoirii parcului auto și în mod special înlocuirea mașinilor vechi cu unele mai puțin poluante, prin acordarea de prime (ecobonusuri) din ce în ce mai mari. În ediția din acest an, prima de casare acordată în cadrul programului Rabla Clasic a crescut de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, iar valoarea ecobonusurilor acordate a fost, de asemenea, majorată. În plus, ambele programe, Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost flexibilizate”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate