Grupul ING înregistrează un rezultat net de 1.005 milioane EUR în primul trimestru al anului 2021
Data publicarii: 10-05-2021 | Finante-BanciING a raportat rezultate foarte bune în primul trimestru al acestui an, rezultatul înainte de impozitare fiind de 1.463 milioane de euro, cu o rentabilitate a capitalurilor de 15,5%. Potrivit raportului financiar oficial, venitul net din dobânzi a crescut comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut, creștere susținută și de rezultatele obținute în TLTRO III, programul de stimulare al creditării oferit de Banca Centrală Europeană.
Comparativ cu anul anterior, s-a înregistrat de asemenea o creștere semnificativă a veniturilor din comisioane, creștere de peste 9,1% care se datorează în mare măsură produselor de investiții. Tot în această perioadă au scăzut și costurile de risc, în vreme ce creditele și avansurile acordate clienților au înregistrat o creștere de 17,8 miliarde de euro. În același timp, baza de clienți primari a fost stabilită în primul trimestru al acestui an la 13,8 milioane de euro.
„ING a obținut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creștere bună a veniturilor din comisioane și costuri de risc mai mici”, a declarat Steven van Rijswijk, CEO al ING Group.
”Veniturile din comisioane au fost stimulate de creșterea produselor de investiții, în special în Germania și Belgia. Franciza ING și-a demonstrat forța în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanțarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienților noștri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce privește costurile de risc, rămânem prudenți și luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor”, a continuat acesta.
„Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienții și pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunitățile de creștere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală și mobile-first ținând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienților noștri. Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, într-un număr crescut de sectoare, pe măsură ce clienții prioritizează din ce în ce mai mult tranziția către sustenabilitate și pe corelarea acestor eforturi de soluțiile de finanțare. Având un model puternic de guvernanță socială, de mediu și corporativă (profil ESG), suntem bine pregătiți pentru a-i sprijini în aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată”, a conchis el.
Comparativ cu anul anterior, s-a înregistrat de asemenea o creștere semnificativă a veniturilor din comisioane, creștere de peste 9,1% care se datorează în mare măsură produselor de investiții. Tot în această perioadă au scăzut și costurile de risc, în vreme ce creditele și avansurile acordate clienților au înregistrat o creștere de 17,8 miliarde de euro. În același timp, baza de clienți primari a fost stabilită în primul trimestru al acestui an la 13,8 milioane de euro.
„ING a obținut rezultate puternice în primul trimestru al anului 2021. Revenirea bruscă a profitului net la nivelul anului precedent a fost determinată de o creștere bună a veniturilor din comisioane și costuri de risc mai mici”, a declarat Steven van Rijswijk, CEO al ING Group.
”Veniturile din comisioane au fost stimulate de creșterea produselor de investiții, în special în Germania și Belgia. Franciza ING și-a demonstrat forța în primul trimestru, inclusiv prin succesul nostru de a converti finanțarea TLTRO din partea Băncii Centrale Europene în beneficiul clienților noștri, care continuă să se confrunte cu efectele pandemiei Covid-19, sprijinind astfel revenirea economică. În ceea ce privește costurile de risc, rămânem prudenți și luăm în considerare întârzierile preconizate în rambursarea creditelor”, a continuat acesta.
„Am continuat să ne adaptăm afacerea pentru a deservi mai bine clienții și pentru a ne asigura că ne concentrăm pe oportunitățile de creștere relevante pentru viitor. Avansăm cu strategia noastră digitală și mobile-first ținând cont de gradul ridicat de utilizare a canalelor digitale din partea clienților noștri. Pe parcursul trimestrului, ING a atins un record de peste 50 de green deals, într-un număr crescut de sectoare, pe măsură ce clienții prioritizează din ce în ce mai mult tranziția către sustenabilitate și pe corelarea acestor eforturi de soluțiile de finanțare. Având un model puternic de guvernanță socială, de mediu și corporativă (profil ESG), suntem bine pregătiți pentru a-i sprijini în aceste eforturi. Drept exemplu, avem facilitarea unui credit de tip revolving de 10,1 miliarde de euro pentru AB InBev, cel mai mare împrumut sustenabil acordat vreodată”, a conchis el.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial