In 2020, TBI Bank raporteaza un profit net de 19,8 milioane euro, aproape de recordul din 2019
Data publicarii: 17-05-2021 | Finante-BanciRezultatele financiare auditate și consolidate ale TBI Bank aferente anului 2020 indică un profit net de 19,8 milioane de euro, cu doar 3 milioane mai puțin decît rezultatele record din anul precedent. Scăderea a fost influențată de provizioanele suplimentare pentru creditele noi. Cu toate acestea, veniturile din dobânzi au crescut cu aproape 6% față de anul 2019 până la 91 de milioane de euro.
De altfel, TBI Bank a înregistrat în anul 2020 o evoluție pozitivă pe toate liniile de business ale grupului financiar bancar. Astfel, activele totale ale băncii au crescut cu aproape 20% în această perioadă ajungând până la 556 de milioane de euro la finele lui 2020, o creștere care se datorează în mare măsură investițiilor în obligațiuni guvernamentale și corporative. Mai mult, TBI Bank, unul dintre liderii europeni pe segmentul creditării, a înregistrat anul trecut 1,2 milioane de cereri de împrumuturi în Bulgaria și România, cu peste 7,5% peste numărul de cereri primite în anul 2019. 500.000 dintre acestea s-au finalizat cu un răspuns pozitiv. De asemenea, creditele retail online au contribuit și ele într-un procent semnificativ la această creștere, numărul lor dublandu-se în 2020 față de nivelul din 2019.
„La TBI, am intrat în 2020 raportându-ne la cea mai mare performanță din istoria băncii și am început anul foarte puternic. Apoi, în februarie a trebuit să ne regrupăm. Am implementat măsuri de siguranță chiar înainte ca guvernele să ia măsuri și am început să ne pregătim pentru un viitor care pe atunci părea incert. Preocuparea pentru protejarea sănătății clienților și colegilor noștri, în paralel cu eforturile pentru accelerarea digitalizării, nu a fost o misiune deloc ușoară, dar cred că rezultatele de anul trecut sunt dovada modului eficient în care am reușit să depășim provocările anului trecut. În plus, performanța noastră puternică din primul trimestru 2021 este încă o dovadă că investiția noastră continuă în tehnologie și extinderea canalelor noastre digitale a fost decizia corectă, dezvoltând în continuare modelul nostru phygital”, spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).
În ceea ce privește piețele în care operează TBI Bank, în România s-a înregistrat cea mai mare creștere care a contribuit pozitiv la evoluția portofoliului de credite care a beneficiat de un plus de 31% pe plan local, respectiv 12% la nivel de Grup. Astfel, portofoliul total de credite ale TBI a ajuns la 409 milioane de euro la finele anului 2020, la nivel global. TBI a înregistrat de asemenea și o creștere sustenabilă a depozitelor, depășind media pieței pe acest segment. Portofoliul de credite a ajuns astfel la 376 milioane de euro, cu 21% mai mult decât în anul 2019.
De altfel, TBI Bank a înregistrat în anul 2020 o evoluție pozitivă pe toate liniile de business ale grupului financiar bancar. Astfel, activele totale ale băncii au crescut cu aproape 20% în această perioadă ajungând până la 556 de milioane de euro la finele lui 2020, o creștere care se datorează în mare măsură investițiilor în obligațiuni guvernamentale și corporative. Mai mult, TBI Bank, unul dintre liderii europeni pe segmentul creditării, a înregistrat anul trecut 1,2 milioane de cereri de împrumuturi în Bulgaria și România, cu peste 7,5% peste numărul de cereri primite în anul 2019. 500.000 dintre acestea s-au finalizat cu un răspuns pozitiv. De asemenea, creditele retail online au contribuit și ele într-un procent semnificativ la această creștere, numărul lor dublandu-se în 2020 față de nivelul din 2019.
„La TBI, am intrat în 2020 raportându-ne la cea mai mare performanță din istoria băncii și am început anul foarte puternic. Apoi, în februarie a trebuit să ne regrupăm. Am implementat măsuri de siguranță chiar înainte ca guvernele să ia măsuri și am început să ne pregătim pentru un viitor care pe atunci părea incert. Preocuparea pentru protejarea sănătății clienților și colegilor noștri, în paralel cu eforturile pentru accelerarea digitalizării, nu a fost o misiune deloc ușoară, dar cred că rezultatele de anul trecut sunt dovada modului eficient în care am reușit să depășim provocările anului trecut. În plus, performanța noastră puternică din primul trimestru 2021 este încă o dovadă că investiția noastră continuă în tehnologie și extinderea canalelor noastre digitale a fost decizia corectă, dezvoltând în continuare modelul nostru phygital”, spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).
În ceea ce privește piețele în care operează TBI Bank, în România s-a înregistrat cea mai mare creștere care a contribuit pozitiv la evoluția portofoliului de credite care a beneficiat de un plus de 31% pe plan local, respectiv 12% la nivel de Grup. Astfel, portofoliul total de credite ale TBI a ajuns la 409 milioane de euro la finele anului 2020, la nivel global. TBI a înregistrat de asemenea și o creștere sustenabilă a depozitelor, depășind media pieței pe acest segment. Portofoliul de credite a ajuns astfel la 376 milioane de euro, cu 21% mai mult decât în anul 2019.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online