Studiu EY: Explozia serviciilor digitale utilizate la domiciliu alimenteaza temerile legate de sanatate si de confidentialitatea datelor

Data publicarii: 19-05-2021 | Economie
Perioada pandemiei de Covid-19 a accelerat adoptarea unui număr din ce în ce mai mare de soluții digitale, care să fie accesibile de la domiciliu. Potrivit studiului EY „Decodarea gospodăriei digitale”, însă, odată cu rata crescândă de adoptare a serviciilor de acest tip au crescut și temerile oamenilor cu privire la sănătatea digitală, motiv pentru care furnizorii sunt nevoiți să își schimbe urgent modul de abordare.

Dincolo de variațiile regionale, majoritatea gospodăriilor au adoptat o serie de noi servicii în perioada pandemiei, pe primul loc în această categorie plasându-se apelurile video, cu o creștere de 25%. Creșteri exponențiale s-au înregistrat și la nivelul serviciilor medicale online și a educației online (20% respectiv 18%). Mai mult, la nivel global, 44% dintre respondenții studiului EY au declarat că nevoile lor în materie de conectivitate au crescut în ultimul an.

Traiectoria ascendentă a serviciilor digitale este totuși temperată de intensificarea temerilor cu privire la impactul conectivității asupra sănătății, 41% dintre respondenți declarându-se a fi mai îngrijorați din acest punct de vedere decât în perioada de dinainte de pandemie. În același timp, 39% se declară extrem de precauți în ceea ce privește divulgarea în spațiul online a datelor cu caracter personal. Cei mai preocupați de acest subiect, în proporție de 43% sunt tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani.

De asemenea, putem observa o corelație între cerere și temeri mult mai pronunțată în rândul gospodăriilor cu copii, 60% dintre respondenții părinți menționând o creștere a nevoilor lor în materie de conectivitate, 52% dintre ei fiind în același timp predispuși să analizeze impactul mediului online asupra sănătății.

„Cu un număr crescut de ore petrecute în fața ecranelor, clienții au început să analizeze responsabilitățile furnizorului de conținut și modul în care acestea îi afectează. Serviciile „extra” au generat o oboseală care trebuie înțeleasă și la care e important să răspundă furnizorii de conținut. Aici, mai mult decât în alte industrii, este adevărată bine-cunoscuta sintagmă - „Timpul înseamnă bani” - și clienții știu asta foarte bine. Prin urmare, ei se așteaptă la mai mult în raport cu timpul alocat, la o reducere a taxelor și, de asemenea, la o mai mare transparență a datelor furnizate și la un conținut mai bine selecționat”, a declarat Cristian Cârstoiu, Partener Consultanță, EY România.

Potrivit aceluiași studiu mai sus amintit, sunt multe gospodării care se află deja la un punct de saturație, 47% dintre respondenți declarând că încearcă să ia pauză de la dispozitivele conectate la Internet în vreme ce 25% își doresc să reducă numărul de platforme de streaming utilizate. De asemenea, 43% dintre respondenți consideră că deja există mult prea multe opțiuni la nivelul pachetelor de conectivitate și conținut disponibile pe piața serviciilor digitale. Studiul mai subliniază însă și preocupările consumatorilor legate de posibilitatea accesării de conținut dăunător în mediul online (35%) în timp ce 49% din gospodării și-ar dori o reglementare strictă a Internetului. Nu în ultimul rând, în pofida asigurărilor date de autorități, nu mai puțin de 35% dintre respondenți se tem de utilizarea tehnologiei mobile 5G.
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG