Cazacu, XTB, indeamna la prudenta cand vine vorba de Tesla si criptomonede
Data publicarii: 31-05-2021 | BursaUnul dintre cei mai celebri investitori la nivel global, cel care a constituit și sursa de inspirație pentru filmul premiat cu Oscar „The Big Short”, Michael Burry, a câștigat o avere pariind pe scăderea pieței imobiliare în contextul crizei din 2008. În prezent, acesta estimează o scădere a prețului acțiunilor Tesla, motiv pentru care Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul X-Trade Brokers DM SA România, îi îndeamnă pe investitori să fie prudenți nu doar în ceea ce privește acțiunile Tesla ci și în deciziile de a investi în orice fel de instrument financiar cu creșteri spectaculoase precum criptomonedele.
Tesla, spre exemplu, utilizează un mod neconvențional de promovare însă beneficiază de o bază de fani extrem de numeroasă. Michael Burry, celebrul investitor american, nu se află însă printre aceștia.
Mai mult, Tesla resimte o presiune crescândă din partea producătorilor de automobile clasici, care au început să simtă, chiar dacă cu o oareșcare întârziere, direcția pe care se îndreaptă consumatorii, ținta principală a oricărui producător. Astfel, doar în primul trimestru al acestui an, Ford a produs cu aproape două treimi (74,1%) mai multe autovehicule electrice decât în primul trimestru al anului trecut. General Motors, au avut o creștere de 44% pe acest segment în vreme ce Volkswagen și BMW au fost campioni din acest punct de vedere, producția lor de vehicule electrice fiind în primul trimestru al anului cu 122% respectiv 129,8% mai mare decât producția similară din primul trimestru al anului 2020. Cumulat, cei patru mari producători au ajuns la 320 de mii de unități electrice în T1 2021 din care doar VW a produs 133 de mii de mașini din această categorie.
Pe lângă acestea, constatăm și scăderea consistentă a vânzărilor de certificate necesare altor firme din industrie, scădere care afectează veniturile Tesla. Se întâmplă acest lucru deoarece majoritatea jucătorilor mari din industrie, au început să dezvolte propriile modele non-poluante. Mai mult, deschiderea fabricii Tesla din Germania s-a amânat din nou, însuși Elon Musk solicitând furnizorilor pentru locația respectivă să mărească viteza, știind și el că se află în criză de timp.
În acest context, „poate că ar fi prudent pentru investitori să studieze argumentele celui care a inspirat filmul The Big Short, și nu doar în privința acțiunilor Tesla, ci și a unei serii de instrumente cu grafice ultra-dinamice: e bine să fim atenți la acele active care au fost conduse de o „ardoare speculativă la înălțimi nebunești de unde căderea va fi dramatică și dureroasă” a avertizat acesta - cu ceva timp înainte de a șterge contul, bineînțeles. Nu pare a fi, din perspectivă istorică, o idee deplasată”, scrie Claudiu Cazacu.
Tesla, spre exemplu, utilizează un mod neconvențional de promovare însă beneficiază de o bază de fani extrem de numeroasă. Michael Burry, celebrul investitor american, nu se află însă printre aceștia.
Mai mult, Tesla resimte o presiune crescândă din partea producătorilor de automobile clasici, care au început să simtă, chiar dacă cu o oareșcare întârziere, direcția pe care se îndreaptă consumatorii, ținta principală a oricărui producător. Astfel, doar în primul trimestru al acestui an, Ford a produs cu aproape două treimi (74,1%) mai multe autovehicule electrice decât în primul trimestru al anului trecut. General Motors, au avut o creștere de 44% pe acest segment în vreme ce Volkswagen și BMW au fost campioni din acest punct de vedere, producția lor de vehicule electrice fiind în primul trimestru al anului cu 122% respectiv 129,8% mai mare decât producția similară din primul trimestru al anului 2020. Cumulat, cei patru mari producători au ajuns la 320 de mii de unități electrice în T1 2021 din care doar VW a produs 133 de mii de mașini din această categorie.
Pe lângă acestea, constatăm și scăderea consistentă a vânzărilor de certificate necesare altor firme din industrie, scădere care afectează veniturile Tesla. Se întâmplă acest lucru deoarece majoritatea jucătorilor mari din industrie, au început să dezvolte propriile modele non-poluante. Mai mult, deschiderea fabricii Tesla din Germania s-a amânat din nou, însuși Elon Musk solicitând furnizorilor pentru locația respectivă să mărească viteza, știind și el că se află în criză de timp.
În acest context, „poate că ar fi prudent pentru investitori să studieze argumentele celui care a inspirat filmul The Big Short, și nu doar în privința acțiunilor Tesla, ci și a unei serii de instrumente cu grafice ultra-dinamice: e bine să fim atenți la acele active care au fost conduse de o „ardoare speculativă la înălțimi nebunești de unde căderea va fi dramatică și dureroasă” a avertizat acesta - cu ceva timp înainte de a șterge contul, bineînțeles. Nu pare a fi, din perspectivă istorică, o idee deplasată”, scrie Claudiu Cazacu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare