Cazacu, XTB, indeamna la prudenta cand vine vorba de Tesla si criptomonede
Data publicarii: 31-05-2021 | BursaUnul dintre cei mai celebri investitori la nivel global, cel care a constituit și sursa de inspirație pentru filmul premiat cu Oscar „The Big Short”, Michael Burry, a câștigat o avere pariind pe scăderea pieței imobiliare în contextul crizei din 2008. În prezent, acesta estimează o scădere a prețului acțiunilor Tesla, motiv pentru care Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul X-Trade Brokers DM SA România, îi îndeamnă pe investitori să fie prudenți nu doar în ceea ce privește acțiunile Tesla ci și în deciziile de a investi în orice fel de instrument financiar cu creșteri spectaculoase precum criptomonedele.
Tesla, spre exemplu, utilizează un mod neconvențional de promovare însă beneficiază de o bază de fani extrem de numeroasă. Michael Burry, celebrul investitor american, nu se află însă printre aceștia.
Mai mult, Tesla resimte o presiune crescândă din partea producătorilor de automobile clasici, care au început să simtă, chiar dacă cu o oareșcare întârziere, direcția pe care se îndreaptă consumatorii, ținta principală a oricărui producător. Astfel, doar în primul trimestru al acestui an, Ford a produs cu aproape două treimi (74,1%) mai multe autovehicule electrice decât în primul trimestru al anului trecut. General Motors, au avut o creștere de 44% pe acest segment în vreme ce Volkswagen și BMW au fost campioni din acest punct de vedere, producția lor de vehicule electrice fiind în primul trimestru al anului cu 122% respectiv 129,8% mai mare decât producția similară din primul trimestru al anului 2020. Cumulat, cei patru mari producători au ajuns la 320 de mii de unități electrice în T1 2021 din care doar VW a produs 133 de mii de mașini din această categorie.
Pe lângă acestea, constatăm și scăderea consistentă a vânzărilor de certificate necesare altor firme din industrie, scădere care afectează veniturile Tesla. Se întâmplă acest lucru deoarece majoritatea jucătorilor mari din industrie, au început să dezvolte propriile modele non-poluante. Mai mult, deschiderea fabricii Tesla din Germania s-a amânat din nou, însuși Elon Musk solicitând furnizorilor pentru locația respectivă să mărească viteza, știind și el că se află în criză de timp.
În acest context, „poate că ar fi prudent pentru investitori să studieze argumentele celui care a inspirat filmul The Big Short, și nu doar în privința acțiunilor Tesla, ci și a unei serii de instrumente cu grafice ultra-dinamice: e bine să fim atenți la acele active care au fost conduse de o „ardoare speculativă la înălțimi nebunești de unde căderea va fi dramatică și dureroasă” a avertizat acesta - cu ceva timp înainte de a șterge contul, bineînțeles. Nu pare a fi, din perspectivă istorică, o idee deplasată”, scrie Claudiu Cazacu.
Tesla, spre exemplu, utilizează un mod neconvențional de promovare însă beneficiază de o bază de fani extrem de numeroasă. Michael Burry, celebrul investitor american, nu se află însă printre aceștia.
Mai mult, Tesla resimte o presiune crescândă din partea producătorilor de automobile clasici, care au început să simtă, chiar dacă cu o oareșcare întârziere, direcția pe care se îndreaptă consumatorii, ținta principală a oricărui producător. Astfel, doar în primul trimestru al acestui an, Ford a produs cu aproape două treimi (74,1%) mai multe autovehicule electrice decât în primul trimestru al anului trecut. General Motors, au avut o creștere de 44% pe acest segment în vreme ce Volkswagen și BMW au fost campioni din acest punct de vedere, producția lor de vehicule electrice fiind în primul trimestru al anului cu 122% respectiv 129,8% mai mare decât producția similară din primul trimestru al anului 2020. Cumulat, cei patru mari producători au ajuns la 320 de mii de unități electrice în T1 2021 din care doar VW a produs 133 de mii de mașini din această categorie.
Pe lângă acestea, constatăm și scăderea consistentă a vânzărilor de certificate necesare altor firme din industrie, scădere care afectează veniturile Tesla. Se întâmplă acest lucru deoarece majoritatea jucătorilor mari din industrie, au început să dezvolte propriile modele non-poluante. Mai mult, deschiderea fabricii Tesla din Germania s-a amânat din nou, însuși Elon Musk solicitând furnizorilor pentru locația respectivă să mărească viteza, știind și el că se află în criză de timp.
În acest context, „poate că ar fi prudent pentru investitori să studieze argumentele celui care a inspirat filmul The Big Short, și nu doar în privința acțiunilor Tesla, ci și a unei serii de instrumente cu grafice ultra-dinamice: e bine să fim atenți la acele active care au fost conduse de o „ardoare speculativă la înălțimi nebunești de unde căderea va fi dramatică și dureroasă” a avertizat acesta - cu ceva timp înainte de a șterge contul, bineînțeles. Nu pare a fi, din perspectivă istorică, o idee deplasată”, scrie Claudiu Cazacu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale