Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an
Data publicarii: 22-07-2021 | AutoImpactul pandemiei de Covid-19 a fost unul major pentru piața auto europeană care continuă să se lupte încă cu efectele crizei economice și sanitare cauzate de aceasta. Pe de altă parte, sunt de așteptat semne de recuperare în a doua jumătate a acestui an când consumatorii ar putea începe să cheltuie economiile făcute pe timp de pandemie. Cel puțin acesta este mesajul pe care ni-l transmite raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală al companiei. Momentan însă cifrele sunt sumbre, doar în primul trimestru al acestui an, vânzările auto la nivel european scăzând cu 25,5% față de perioada dinainte de pandemie (2019).
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania