Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an
Data publicarii: 22-07-2021 | AutoImpactul pandemiei de Covid-19 a fost unul major pentru piața auto europeană care continuă să se lupte încă cu efectele crizei economice și sanitare cauzate de aceasta. Pe de altă parte, sunt de așteptat semne de recuperare în a doua jumătate a acestui an când consumatorii ar putea începe să cheltuie economiile făcute pe timp de pandemie. Cel puțin acesta este mesajul pe care ni-l transmite raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală al companiei. Momentan însă cifrele sunt sumbre, doar în primul trimestru al acestui an, vânzările auto la nivel european scăzând cu 25,5% față de perioada dinainte de pandemie (2019).
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale