Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an
Data publicarii: 22-07-2021 | AutoImpactul pandemiei de Covid-19 a fost unul major pentru piața auto europeană care continuă să se lupte încă cu efectele crizei economice și sanitare cauzate de aceasta. Pe de altă parte, sunt de așteptat semne de recuperare în a doua jumătate a acestui an când consumatorii ar putea începe să cheltuie economiile făcute pe timp de pandemie. Cel puțin acesta este mesajul pe care ni-l transmite raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală al companiei. Momentan însă cifrele sunt sumbre, doar în primul trimestru al acestui an, vânzările auto la nivel european scăzând cu 25,5% față de perioada dinainte de pandemie (2019).
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial