Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an
Data publicarii: 22-07-2021 | AutoImpactul pandemiei de Covid-19 a fost unul major pentru piața auto europeană care continuă să se lupte încă cu efectele crizei economice și sanitare cauzate de aceasta. Pe de altă parte, sunt de așteptat semne de recuperare în a doua jumătate a acestui an când consumatorii ar putea începe să cheltuie economiile făcute pe timp de pandemie. Cel puțin acesta este mesajul pe care ni-l transmite raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală al companiei. Momentan însă cifrele sunt sumbre, doar în primul trimestru al acestui an, vânzările auto la nivel european scăzând cu 25,5% față de perioada dinainte de pandemie (2019).
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: rezultate financiare pe primele 3 luni ale anului
- Revenire exploziva in HoReCa: peste 11.000 de joburi noi de la ridicarea restrictiilor
- Comunicat: ING Bank a acordat un credit de 8,5 milioane euro grupului Promateris
- Deloitte si Reff & Asociatii au asistat Knauf Insulation in preluarea fabricii de vata minerala de sticla Gecsat
- EY România: Declarația Unică 2022. Ce ar trebui să știe contribuabilii, mai ales cei care găzduiesc refugiați - punct de vedere
- eJobs: 1 din 2 angajați din Inginerie câștigă peste 4.000 de lei net
- Studiu EY: 43% dintre angajați dispuși să renunțe la locul actual de muncă pentru un salariu mai mare, condiții mai bune și flexibilitate
- Schneider Electric rămâne concentrat pe transformările din domeniul sustenabilității, în primul trimestru al anului 2022
- Declaratie de presa NN Pensii
- Compania de car-sharing electric SPARK a contribuit la o reducere de 7.300 de tone de emisii nocive
- Analiză PwC: Transformările prin care trec companiile de servicii financiare și valul de active în dificultate anunță creșterea activității M&A în acest sector, inclusiv în România
- AVBS Credit: Peste 40% din creditele ipotecare acordate de bănci vor fi intermediate de brokerii de credite, până la finalul anului
- Cushman & Wakefield Echinox: Valoarea cumulată a activelor evaluate în 2021 a crescut cu 40%, pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari
- Stiti bancul cu “ce face romanul cand ramane fara bani? Schimba 100 de Euro”. Ei bine… nu e banc
- Genesis Property incepe transformarea Novo Park in YUNITY Park, un campus pentru stilul de lucru si de viata al viitorului