Raport PwC: Industria de media și divertisment din România va crește cu 8% în 2021 și va depăși nivelul din 2019
Data publicarii: 26-07-2021 | LifestyleIndustria de media și divertisment din România ar putea crește în acest an cu peste 8% comparativ cu valorile de anul trecut, ajungând astfel la o valoare de 2,62 miliarde de euro, mai mare chiar decât cea înregistrată cu doi ani în urmă, în perioada de dinainte de pandemie. Sunt cifre vehiculate în urma raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2021-2025 (GEMO). Potrivit estimărilor, industria va continua să crească și în următorii patru ani cu o rată anuală medie de 7,68%.
”Veniturile industriei de media și divertisment din România au scăzut cu 4,23% anul trecut, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, cele mai afectate fiind încasările cinematografelor. Deși incertitudinea experimentată în ultimele 18 luni nu s-a încheiat, estimarea privind veniturile în anii următori este încurajatoare, mai ales datorită creșterii consistente a consumului pe platforme digitale”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Media din România s-a descurcat destul de bine și la nivel de regiune, anul trecut fiind înregistrată cea mai mică scădere a acestei industrii raportat la toate celelalte țări din Europa Centrală și de Est.
Raportat la diferitele sectoare ale pieței de media și divertisment, cea mai mare creștere, de 27,16% a fost înregistrată anul trecut pe piața de servicii Over the top (OTT), cei mai mari jucători aici fiind Netflix și HBO Go. Piața de servicii OTT a ajuns astfel la 29 de milioane de euro urmând ca în acest an, cu o creștere de 22,43%, aceasta să ajungă la 36 de milioane de euro.
A doua cea mai mare creștere s-a înregistrat la nivelul pieței jocurilor video (17,8%) care a ajuns astfel la peste 154 milioane de euro.Pentru acest an, se estimează o creștere mai mare, de 18,94%, care să ducă piața la un nivel de 184 de milioane de euro.
Un alt sector care a beneficiat de pe urma pandemiei a fost cel al publicității online, care a urcat cu 8,33% în 2020, până la 118 milioane de euro. Creșterea va continua și în acest an, când piața ar putea ajunge la 118 milioane de euro, un nivel care este prezentat oricum ca fiind cel mai mic la nivel de regiune dar în același timp, cu cea mai mare creștere.
Totodată, nenumăratele restricții de circulație și faptul că mare parte din oameni au petrecut mai mult timp acasă decât oricând, au avut un efect pozitiv și pe piața de carte, care a crescut cu 3,63% în 2020 până la 67 milioane de euro. Nu la fel se va întâmpla însă și în acest an, raportul prevăzând o stagnare în 2021.
Pe de altă parte, sunt și sectoare ale industriei de media și divertisment care au avut de suferit de pe urma pandemiei, precum cel al cinematografiei, al publicității outdoor, târguri, expoziții și media B2B.
”Veniturile industriei de media și divertisment din România au scăzut cu 4,23% anul trecut, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, cele mai afectate fiind încasările cinematografelor. Deși incertitudinea experimentată în ultimele 18 luni nu s-a încheiat, estimarea privind veniturile în anii următori este încurajatoare, mai ales datorită creșterii consistente a consumului pe platforme digitale”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Media din România s-a descurcat destul de bine și la nivel de regiune, anul trecut fiind înregistrată cea mai mică scădere a acestei industrii raportat la toate celelalte țări din Europa Centrală și de Est.
Raportat la diferitele sectoare ale pieței de media și divertisment, cea mai mare creștere, de 27,16% a fost înregistrată anul trecut pe piața de servicii Over the top (OTT), cei mai mari jucători aici fiind Netflix și HBO Go. Piața de servicii OTT a ajuns astfel la 29 de milioane de euro urmând ca în acest an, cu o creștere de 22,43%, aceasta să ajungă la 36 de milioane de euro.
A doua cea mai mare creștere s-a înregistrat la nivelul pieței jocurilor video (17,8%) care a ajuns astfel la peste 154 milioane de euro.Pentru acest an, se estimează o creștere mai mare, de 18,94%, care să ducă piața la un nivel de 184 de milioane de euro.
Un alt sector care a beneficiat de pe urma pandemiei a fost cel al publicității online, care a urcat cu 8,33% în 2020, până la 118 milioane de euro. Creșterea va continua și în acest an, când piața ar putea ajunge la 118 milioane de euro, un nivel care este prezentat oricum ca fiind cel mai mic la nivel de regiune dar în același timp, cu cea mai mare creștere.
Totodată, nenumăratele restricții de circulație și faptul că mare parte din oameni au petrecut mai mult timp acasă decât oricând, au avut un efect pozitiv și pe piața de carte, care a crescut cu 3,63% în 2020 până la 67 milioane de euro. Nu la fel se va întâmpla însă și în acest an, raportul prevăzând o stagnare în 2021.
Pe de altă parte, sunt și sectoare ale industriei de media și divertisment care au avut de suferit de pe urma pandemiei, precum cel al cinematografiei, al publicității outdoor, târguri, expoziții și media B2B.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile