Companiile de social media au majorat veniturile cu pana la 125% in Q2 2021
Data publicarii: 10-08-2021 | BursaDintre toate campaniile de social media, parte a indicelui S&P 500 care și-au prezentat deja performanțele pentru cel de-al doilea trimestru al anului, 88% au raportat câștiguri mai bune decât prognoza inițială. Mai mult, în cazul în care această tendință va continua, am putea asista la cele mai bune cifre și cea mai mare creștere din 2008 și până în prezent.
Peste așteptări au fost rezultatelor rivalelor mai mici ai Facebook, Snapchat și Twitter, companii care au avut parte de creșteri care au uimit Wall Street. Cifrele prezentate de acestea dovedesc faptul că piața publicității online și-a revenit puternic după minimul atins în timpul pandemiei, prețul acțiunilor companiilor de publicitate fiind în creștere de asemenea.
Cifrele raportate sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât în urmă cu câțiva ani, majoritatea experților se îndoiau că Snapchat ar putea ajunge o companie care să producă profit. Surprinzător, Snapchat are în momentul de față o evaluare de piață de două ori mai mare decât Twitter, veniturile celor două companii fiind similare.
Totodată, Facebook încearcă să își reducă treptat dependența de veniturile din publicitate, atrăgând și sprijinind creatorii de conținut, fiind interesată de asemenea și de a sprijini comerțul electronic prin intermediul platformei. Nu în ultimul rând, Facebook investește serios în VR și AR cu scopul de a crea noi lumi digitale pe care utilizatorii să le poată locui simultan. Toate aceste idei și multe altele sunt cuprinse într-o amplă analiză a social media elaborată de Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB, o renumită casă de brokeraj listată pe bursa din Varșovia.
Astfel, până în acest moment, putem spune că majoritatea companiilor de social media au impresionat în ceea ce privește rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului, încheiat la data de 30 iunie. Facebook, spre exemplu, a înregistrat venituri mai mari cu peste 50 de procente de la un an la altul (Q2 2020 versus Q2 2021), veniturile din trimestrul mai sus amintit ajungând la 29,08 miliarde de dolari, cea mai mare creștere din 2016 și până în prezent.
Și celelalte companii au performat la același nivel înalt. Spre exemplu, veniturile Pinterest au crescut cu 125% în cel de-al doilea trimestru față de veniturile înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 613,21 milioane de dolari. Veniturile Twitter au crescut cu 74%, în Q2 ajungând la 1,19 miliarde de dolari, față de suma de 1,07 miliarde de dolari cumulată în Q2 2020. În ceea ce privește compania Snap care deține Snapchat, veniturile au depășit estimările specialiștilor, creșterea fiind de 116,2% în trimestrul al doilea al anului raportat la nivelul atins în perioada similară a anului trecut. Nu în ultimul rând, Pinterest a furnizat o estimare a creșterii veniturilor aferente trimestrului al treilea de peste 40% față de trimestrul al treilea al anului trecut.
Peste așteptări au fost rezultatelor rivalelor mai mici ai Facebook, Snapchat și Twitter, companii care au avut parte de creșteri care au uimit Wall Street. Cifrele prezentate de acestea dovedesc faptul că piața publicității online și-a revenit puternic după minimul atins în timpul pandemiei, prețul acțiunilor companiilor de publicitate fiind în creștere de asemenea.
Cifrele raportate sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât în urmă cu câțiva ani, majoritatea experților se îndoiau că Snapchat ar putea ajunge o companie care să producă profit. Surprinzător, Snapchat are în momentul de față o evaluare de piață de două ori mai mare decât Twitter, veniturile celor două companii fiind similare.
Totodată, Facebook încearcă să își reducă treptat dependența de veniturile din publicitate, atrăgând și sprijinind creatorii de conținut, fiind interesată de asemenea și de a sprijini comerțul electronic prin intermediul platformei. Nu în ultimul rând, Facebook investește serios în VR și AR cu scopul de a crea noi lumi digitale pe care utilizatorii să le poată locui simultan. Toate aceste idei și multe altele sunt cuprinse într-o amplă analiză a social media elaborată de Radu Puiu, analist financiar în cadrul XTB, o renumită casă de brokeraj listată pe bursa din Varșovia.
Astfel, până în acest moment, putem spune că majoritatea companiilor de social media au impresionat în ceea ce privește rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru al anului, încheiat la data de 30 iunie. Facebook, spre exemplu, a înregistrat venituri mai mari cu peste 50 de procente de la un an la altul (Q2 2020 versus Q2 2021), veniturile din trimestrul mai sus amintit ajungând la 29,08 miliarde de dolari, cea mai mare creștere din 2016 și până în prezent.
Și celelalte companii au performat la același nivel înalt. Spre exemplu, veniturile Pinterest au crescut cu 125% în cel de-al doilea trimestru față de veniturile înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 613,21 milioane de dolari. Veniturile Twitter au crescut cu 74%, în Q2 ajungând la 1,19 miliarde de dolari, față de suma de 1,07 miliarde de dolari cumulată în Q2 2020. În ceea ce privește compania Snap care deține Snapchat, veniturile au depășit estimările specialiștilor, creșterea fiind de 116,2% în trimestrul al doilea al anului raportat la nivelul atins în perioada similară a anului trecut. Nu în ultimul rând, Pinterest a furnizat o estimare a creșterii veniturilor aferente trimestrului al treilea de peste 40% față de trimestrul al treilea al anului trecut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?