Comunicat de presa VIG: Rezultate financiare S1 2021
Data publicarii: 24-08-2021 | EconomiePotrivit cifrelor raportate de companie, rezultatele financiare ale Vienna Insurance Group în primele șase luni ale anului indică o evoluție pozitivă, volumul primelor crescând cu 3,5% până la 5,77 miliarde de euro. De asemenea, observăm o creștere de 25% și în ceea ce privește profitul înainte de impozitare care a ajuns la 251 milioane de euro în vreme ce rata combinată s-a îmbunătățit cu 0,3% până la 95,2% iar rata de solvabilitate a ajuns la 267%.
Astfel, toți indicatorii de bază s-au îmbunătățit semnificativ în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, confirmând evoluția stabilă a companiei în contextul pandemiei de Covid-19.
”Business-ul grupului VIG continua sa se deruleze la nivelurile de dinaintea pandemiei de coronavirus. Creșterea semnificativă, atat a volumului primelor, cat si a profitului, a fost înregistrată într-un context marcat de provocări, în condițiile in care pandemia a continuat sa se manifeste in prima jumătate a anului si ne-a afectat viata de zi cu zi in diverse grade. Un factor pozitiv care a contribuit la dezvoltarea noastra constanta este modelul nostru de business, ce lasa tuturor companiilor din regiune ale grupului libertatea de a-si adapta produsele si solutiile la nevoile locale. Acest model ne permite ca, din postura de cel mai mare grup international de asigurari din Europa Centrala si de Est, sa actionam repede si la nivel individual in diverse situatii, in fiecare tara din regiunea noastra”, explica Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
După cum am amintit mai sus, volumul primelor a urcat până la 5,7 miliarde de euro, în ciuda problemelor cauzate de pandemie, excepție de la acest trend făcând doar segmentul asigurărilor de viață cu primă unică. Asigurările de proprietăți și bunuri, în mod particular, au înregistrat o creștere de 5,7% până la 2,9 miliarde de euro în vreme ce în ceea ce privește asigurările autor, primele crescând cu 7,3% până la 709 milioane de euro.
De asemenea, au crescut și primele pe segmentul asigurărilor de sănătate (368 milioane de euro, +3,3%) și asigurările de viață cu prime regulate (1,362 miliarde de euro, +1,9%).
În ceea ce privește profitul înainte de impozitare, acesta a crescut cu peste 25%, situându-se la 251,4 milioane de euro. Profitul după impozitare a fost de 186,3 milioane de euro, cu 47% mai mare față de primele șase luni ale anului trecut.
În același timp, rata de solvabilitate a grupului a ajuns la 267% la data de 30 iunie 2021, cifre ce indică resurse de capital solide și stabile. Mai mult, rezultatul financiar s-a ridicat la peste 356 de milioane de euro în primele șase luni ale anului 2021 în vreme ce rata de rentabilitate a capitalului s-a îmbunătățit de la 9,1% la 11%, grupul Vienna Insurance Group având plasate 37,5 miliarde de euro în investiții.
Astfel, toți indicatorii de bază s-au îmbunătățit semnificativ în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, confirmând evoluția stabilă a companiei în contextul pandemiei de Covid-19.
”Business-ul grupului VIG continua sa se deruleze la nivelurile de dinaintea pandemiei de coronavirus. Creșterea semnificativă, atat a volumului primelor, cat si a profitului, a fost înregistrată într-un context marcat de provocări, în condițiile in care pandemia a continuat sa se manifeste in prima jumătate a anului si ne-a afectat viata de zi cu zi in diverse grade. Un factor pozitiv care a contribuit la dezvoltarea noastra constanta este modelul nostru de business, ce lasa tuturor companiilor din regiune ale grupului libertatea de a-si adapta produsele si solutiile la nevoile locale. Acest model ne permite ca, din postura de cel mai mare grup international de asigurari din Europa Centrala si de Est, sa actionam repede si la nivel individual in diverse situatii, in fiecare tara din regiunea noastra”, explica Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.
După cum am amintit mai sus, volumul primelor a urcat până la 5,7 miliarde de euro, în ciuda problemelor cauzate de pandemie, excepție de la acest trend făcând doar segmentul asigurărilor de viață cu primă unică. Asigurările de proprietăți și bunuri, în mod particular, au înregistrat o creștere de 5,7% până la 2,9 miliarde de euro în vreme ce în ceea ce privește asigurările autor, primele crescând cu 7,3% până la 709 milioane de euro.
De asemenea, au crescut și primele pe segmentul asigurărilor de sănătate (368 milioane de euro, +3,3%) și asigurările de viață cu prime regulate (1,362 miliarde de euro, +1,9%).
În ceea ce privește profitul înainte de impozitare, acesta a crescut cu peste 25%, situându-se la 251,4 milioane de euro. Profitul după impozitare a fost de 186,3 milioane de euro, cu 47% mai mare față de primele șase luni ale anului trecut.
În același timp, rata de solvabilitate a grupului a ajuns la 267% la data de 30 iunie 2021, cifre ce indică resurse de capital solide și stabile. Mai mult, rezultatul financiar s-a ridicat la peste 356 de milioane de euro în primele șase luni ale anului 2021 în vreme ce rata de rentabilitate a capitalului s-a îmbunătățit de la 9,1% la 11%, grupul Vienna Insurance Group având plasate 37,5 miliarde de euro în investiții.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall