Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar, tot mai mari. Produsele de tehnologie inlocuiesc treptat rechizitele clasice
Data publicarii: Astazi, 30-08-2021 | EconomieFață de anul trecut, cheltuielile generate de începerea anului școlar sunt în creștere cu 16%, conform studiului Deloitte „back to school 2021”. La nivel global, acestea se ridică la peste 32,5 miliarde de dolari. Pe de altă parte, observăm și o tendință de tehnologizare, produsele bazate pe tehnologii adresate elevilor înregistrând o creștere anuală de 37%. Mai mult, 49% dintre participanții la studiul amintit mai sus spun că prima opțiune pentru ei este reprezentată de magazinele online în vreme ce 41% preferă magazinele de tip discount.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial