Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar, tot mai mari. Produsele de tehnologie inlocuiesc treptat rechizitele clasice
Data publicarii: 30-08-2021 | EconomieFață de anul trecut, cheltuielile generate de începerea anului școlar sunt în creștere cu 16%, conform studiului Deloitte „back to school 2021”. La nivel global, acestea se ridică la peste 32,5 miliarde de dolari. Pe de altă parte, observăm și o tendință de tehnologizare, produsele bazate pe tehnologii adresate elevilor înregistrând o creștere anuală de 37%. Mai mult, 49% dintre participanții la studiul amintit mai sus spun că prima opțiune pentru ei este reprezentată de magazinele online în vreme ce 41% preferă magazinele de tip discount.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale