Comunicat ING Bank - rezultate semestrul I 2021
Data publicarii: 02-09-2021 | EconomieApetitul românilor pentru achiziția de noi locuințe este în creștere în ultima perioadă, cu precădere în primele șase luni ale acestui an. Astfel, conform cifrelor furnizate de ING Bank România, numărul de noi credite ipotecare a crescut în prima jumătate a anului cu 21%, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut.
De asemenea, a crescut semnificativ și numărul creditelor aprobate în cadrul IMM Invest de către aceeași bancă, valoarea din primele șase luni ale anului fiind deja la nivelul celei înregistrate în întreg anul 2020.
“Am început anul într-o notă pozitivă, care a marcat tot parcursul primului semestru. Observăm o încredere sporită a tuturor categoriilor de clienți în revenirea economică, mulți dintre aceștia reluându-și planurile amânate din cauza pandemiei. În acest context pozitiv, portofoliul nostru de credite acordate precum și cifra de afaceri au crescut, în vreme ce costurile cu provizioanele au scăzut semnificativ, ceea ce a condus la creșterea profitului cu aproape 20 de procente. De remarcat interesul susținut al clienților pentru programul IMM Invest, valoarea creditelor aprobate în acest an ajungând în doar două luni și jumătate la nivelul întregului an 2020.
Continuăm strategia noastră digitală, axată pe inovație și experiența clienților. Lucrăm permanent la diversificarea gamei de servicii și produse digitale, iar de curând am lansat un nou produs disponibil direct din ING Home’Bank - asigurarea de sănătate ING Health Protect. Totodată, zilele acestea am lansat cardul virtual, un produs foarte util și flexibil, disponibil deja în Home’Bank, care oferă de asemenea avantaje de securitate. Lunile ce vor urma vor aduce lucruri noi pentru clienții cu apetit digital, dar și pentru cei care vor să ia decizii de consum mai responsabile.
Nu în ultimul rând, sustenabilitatea este o prioritate pentru noi. Din acest semestru oferim primul nostru credit de nevoi personale ”verde” dedicat persoanelor fizice, iar în segmentul companiilor continuăm să fim printre cele mai active și implicate bănci în finanțările sustenabile.”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Și rezultatele financiară ale ING Bank România sunt pe măsura așteptărilor în prima jumătate a acestui an. Veniturile totale au crescut astfel cu șase procente până la 1,1 miliarde de lei, profitul brut înregistrând o creștere de 19%, până la 441 milioane de lei. Portofoliul de credite s-a majorat de asemenea cu nouă procente până la 30,4 miliarde de lei în vreme ce depozitele atrase au fost de 46,1 miliarde de lei, cu 13% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut. În același timp, costul cu provizioanele a scăzut cu 33%.
De asemenea, a crescut semnificativ și numărul creditelor aprobate în cadrul IMM Invest de către aceeași bancă, valoarea din primele șase luni ale anului fiind deja la nivelul celei înregistrate în întreg anul 2020.
“Am început anul într-o notă pozitivă, care a marcat tot parcursul primului semestru. Observăm o încredere sporită a tuturor categoriilor de clienți în revenirea economică, mulți dintre aceștia reluându-și planurile amânate din cauza pandemiei. În acest context pozitiv, portofoliul nostru de credite acordate precum și cifra de afaceri au crescut, în vreme ce costurile cu provizioanele au scăzut semnificativ, ceea ce a condus la creșterea profitului cu aproape 20 de procente. De remarcat interesul susținut al clienților pentru programul IMM Invest, valoarea creditelor aprobate în acest an ajungând în doar două luni și jumătate la nivelul întregului an 2020.
Continuăm strategia noastră digitală, axată pe inovație și experiența clienților. Lucrăm permanent la diversificarea gamei de servicii și produse digitale, iar de curând am lansat un nou produs disponibil direct din ING Home’Bank - asigurarea de sănătate ING Health Protect. Totodată, zilele acestea am lansat cardul virtual, un produs foarte util și flexibil, disponibil deja în Home’Bank, care oferă de asemenea avantaje de securitate. Lunile ce vor urma vor aduce lucruri noi pentru clienții cu apetit digital, dar și pentru cei care vor să ia decizii de consum mai responsabile.
Nu în ultimul rând, sustenabilitatea este o prioritate pentru noi. Din acest semestru oferim primul nostru credit de nevoi personale ”verde” dedicat persoanelor fizice, iar în segmentul companiilor continuăm să fim printre cele mai active și implicate bănci în finanțările sustenabile.”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.
Și rezultatele financiară ale ING Bank România sunt pe măsura așteptărilor în prima jumătate a acestui an. Veniturile totale au crescut astfel cu șase procente până la 1,1 miliarde de lei, profitul brut înregistrând o creștere de 19%, până la 441 milioane de lei. Portofoliul de credite s-a majorat de asemenea cu nouă procente până la 30,4 miliarde de lei în vreme ce depozitele atrase au fost de 46,1 miliarde de lei, cu 13% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut. În același timp, costul cu provizioanele a scăzut cu 33%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare