Raport PwC: Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate
Data publicarii: 30-09-2021 | AutoPotrivit raportului „The 2021 Digital Auto Report” realizat de strategy&, departamentul de strategie globală al rețelei PwC, mașina personală rămâne în continuare în topul preferințelor de mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, modalitățile alternative câștigă teren serios din acest punct de vedere, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de închirieri și car sharing.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii