Studiu Deloitte: bugetele pentru activitatile de marketing digital vor creste cu aproape 15% pana la sfarsitul anului 2021, iar publicitatea traditională va scadea usor
Data publicarii: 03-11-2021 | EconomieConform celei mai recente ediții a studiului Deloitte Chief Marketing Officer, bugetele destinate activităților de marketing digital vor crește cu aproximativ 15% până la finele acestui an, revenind astfel la nivelurile de creștere preconizate în perioada care a precedat pandemia de Covid-19. În același timp, publicitatea tradițională își continuă tendința de descreștere, înregistrând o scădere de 1% în anul 2021. Studiul scoate în evidență în același timp faptul că marketingul digital a devenit unul dintre cei mai importanți piloni pentru rezultatele companiilor la nivel global în această perioadă de pandemie. În toate sectoarele, ponderea contribuției activităților de marketing digital la performanțele companiilor a crescut cu 33% pe parcursul anului trecut.
Dintre principalele activități de marketing digital în care au investit companiile în ultima perioadă remarcăm optimizarea paginilor web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) sau marketingul direct pe canalele digitale (57%). Cele mai performante industrii din punct de vedere al investițiilor făcute în dezvoltarea și optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile. În același timp, companiile din sectoare precum cel al bunurilor de larg consum, tehnologie și farmaceutică au investit mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare dar și în marketingul digital direct.
De asemenea, potrivit studiului Deloitte amintit mai sus, bugetele de marketing alocate pentru promovarea companiilor sau a serviciilor pe dispozitive mobile și social media au crescut față de anul trecut de la 14% la 19% în cazul dispozitivelor mobile, respectiv de la 13% la 19% în cazul social media, procente calculate din totalul bugetelor alocate activităților de marketing digital. Mia mult, specialiștii de marketing care au participat la studiu estimează o creștere de până la 36% în următorii cinci ani în cazul promovării pe mobil, respectiv de 25% înb cazul social media. Reamintim că discutăm despre procente calculate din totalul bugetelor alocate pentru marketingul digital și de această dată. Industria energetică și companiile din domeniul farmaceutic alocă cei mai multe fonduri pentru promovarea pe rețelele sociale în vreme ce companiile specializate în servicii destinate persoanelor fizice dar și cele din industria de transport, preferă ca principal canal de promovare dispozitivul mobil.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți. Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Dintre principalele activități de marketing digital în care au investit companiile în ultima perioadă remarcăm optimizarea paginilor web (74%), promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%) sau marketingul direct pe canalele digitale (57%). Cele mai performante industrii din punct de vedere al investițiilor făcute în dezvoltarea și optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile. În același timp, companiile din sectoare precum cel al bunurilor de larg consum, tehnologie și farmaceutică au investit mai mult în promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare dar și în marketingul digital direct.
De asemenea, potrivit studiului Deloitte amintit mai sus, bugetele de marketing alocate pentru promovarea companiilor sau a serviciilor pe dispozitive mobile și social media au crescut față de anul trecut de la 14% la 19% în cazul dispozitivelor mobile, respectiv de la 13% la 19% în cazul social media, procente calculate din totalul bugetelor alocate activităților de marketing digital. Mia mult, specialiștii de marketing care au participat la studiu estimează o creștere de până la 36% în următorii cinci ani în cazul promovării pe mobil, respectiv de 25% înb cazul social media. Reamintim că discutăm despre procente calculate din totalul bugetelor alocate pentru marketingul digital și de această dată. Industria energetică și companiile din domeniul farmaceutic alocă cei mai multe fonduri pentru promovarea pe rețelele sociale în vreme ce companiile specializate în servicii destinate persoanelor fizice dar și cele din industria de transport, preferă ca principal canal de promovare dispozitivul mobil.
„În contextul în care activitățile de marketing digital au luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialiștii din domeniu să treacă la nivelul următor și să își dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale și prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiențe personalizate pentru clienți. Studiul subliniază că organizațiile ar trebui să apeleze în continuare la tactici și strategii variate, cum ar fi: să se concentreze pe dezvoltarea de interfețe digitale pentru a îmbunătăți interacțiunea cu clienții, să integreze utilizarea de date pentru a cunoaște cât mai bine comportamentul clientului, să construiască parteneriate și să investească în cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clienții în mediul virtual”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI