PwC Autofacts: România va avea o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi în acest an
Data publicarii: 12-11-2021 | AutoPotrivit raportului Autofacts realizat de PwC în zona Europei Centrale pe baza datelor IHS Markit, România va înregistra o creștere de 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi. Această creștere reprezintă un număr de 142.000 de unități însă pe termen mediu, specialiștii se așteaptă la o depășire a recordului înregistrat în anul 2019. Se estimează astfel ca vânzările de pe piața românească să avanseze cu circa 46% până în anul 2024, comparativ cu anul curent. Aceasta reprezintă de altfel și cea mai mare creștere dintre statele analizate în acest raport PwC, Slovacia, Polonia, Cehia și Ungaria, unde se preconizează creșteri ale pieței auto de 40%, 20%, 15,5% respectiv 15%.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor