PwC Autofacts: România va avea o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi în acest an
Data publicarii: 12-11-2021 | AutoPotrivit raportului Autofacts realizat de PwC în zona Europei Centrale pe baza datelor IHS Markit, România va înregistra o creștere de 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi. Această creștere reprezintă un număr de 142.000 de unități însă pe termen mediu, specialiștii se așteaptă la o depășire a recordului înregistrat în anul 2019. Se estimează astfel ca vânzările de pe piața românească să avanseze cu circa 46% până în anul 2024, comparativ cu anul curent. Aceasta reprezintă de altfel și cea mai mare creștere dintre statele analizate în acest raport PwC, Slovacia, Polonia, Cehia și Ungaria, unde se preconizează creșteri ale pieței auto de 40%, 20%, 15,5% respectiv 15%.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere