PwC Autofacts: România va avea o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi în acest an
Data publicarii: 12-11-2021 | AutoPotrivit raportului Autofacts realizat de PwC în zona Europei Centrale pe baza datelor IHS Markit, România va înregistra o creștere de 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi. Această creștere reprezintă un număr de 142.000 de unități însă pe termen mediu, specialiștii se așteaptă la o depășire a recordului înregistrat în anul 2019. Se estimează astfel ca vânzările de pe piața românească să avanseze cu circa 46% până în anul 2024, comparativ cu anul curent. Aceasta reprezintă de altfel și cea mai mare creștere dintre statele analizate în acest raport PwC, Slovacia, Polonia, Cehia și Ungaria, unde se preconizează creșteri ale pieței auto de 40%, 20%, 15,5% respectiv 15%.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cognyte Romania introduce un nou concept de wellbeing si ofera angajatilor patru weekenduri prelungite pe an in plus fata de concediul anual
- TBI Bank raporteaza un profit net record in primul trimestru din 2022, cu 40% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut
- Piața muncii, la 3 luni de la ridicarea restricțiilor: aproape 130.000 de joburi nou apărute
- Studiu Deloitte: majorarea costurilor de constructie, cea mai mare provocare a anului pentru companiile active in piata imobiliara din Romania si alte tari din regiune
- EY a asistat GreenVolt în achiziţionarea LJG Green Source Energy Alpha (Project Lions)
- Raport PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni și intenționează să-și reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraș
- Banca Transilvania a achizitionat Tiriac Leasing | Comunicat de presa
- Punct de vedere EY România: Zile libere de care pot beneficia angajații
- Punct de vedere EY România - Accizele la băuturile alcoolice ar putea să crească
- Raport PwC: Angajații care lucrează doar la distanță sunt mai îngrijorați de riscul de a nu promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulțumiți
- Opinie Deloitte: Deblocarea investitiilor in Marea Neagra si beneficiile exploatarii
- Opinie Reff & Asociatii: Directiva Omnibus – protectie suplimentara pentru consumatori, sanctiuni sporite pentru comercianti
- Studiu EY: Pentru prima dată, peste 50% dintre cumpărătorii de automobile la nivel mondial caută un vehicul electric
- 82% dintre angajații din turism câștigă sub salariul mediu pe economie
- Raport PwC: Fenomenul ”Marea demisie” continuă cu presiune și mai mare pe salarii