PwC Autofacts: România va avea o creștere de doar 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi în acest an
Data publicarii: 12-11-2021 | AutoPotrivit raportului Autofacts realizat de PwC în zona Europei Centrale pe baza datelor IHS Markit, România va înregistra o creștere de 0,7% a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale ușoare noi. Această creștere reprezintă un număr de 142.000 de unități însă pe termen mediu, specialiștii se așteaptă la o depășire a recordului înregistrat în anul 2019. Se estimează astfel ca vânzările de pe piața românească să avanseze cu circa 46% până în anul 2024, comparativ cu anul curent. Aceasta reprezintă de altfel și cea mai mare creștere dintre statele analizate în acest raport PwC, Slovacia, Polonia, Cehia și Ungaria, unde se preconizează creșteri ale pieței auto de 40%, 20%, 15,5% respectiv 15%.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
”Criza semiconductorilor a afectat puternic întreaga industrie auto, iar asta se reflectă în lipsa mașinilor din stoc și în termenele de livrare extinse chiar și de până la un an de la data comenzii. După câteva luni de creștere care promiteau un an 2021 bun pentru piața auto, impulsionat și de programul Rabla, în septembrie înmatriculările s-au redus cu aproape 18%, iar în octombrie scăderea s-a adâncit la peste 23%. Astfel că, în cel mai bun caz, finalul de an se va încheia cu un mic avans față de nivelul din 2020”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.
Întorcându-ne la anul curent, raportul Autofact estimează creșteri semnificative în celelalte țări ale Europei Centrale precum 6,5% în Polonia, 5,9% în Cehia sau 1,06% în Ungaria. Slovacia, este singura țară din regiune unde se preconizează o scădere pe piața de profil (-2,4%).
În ceea ce privește producția, Autofact estimează o creștere de 5% în acest an în România, o creștere de până la 461.000 de unități după scăderea de 11% din anul trecut. Un important vector în această creștere este modelul Duster produs de Dacia (un avans de 12% care reprezintă un plus de 22.000 de unități) urmat de Ford Puma (creștere de 15% care reprezintă un plus de 20.000 de unități).
Raportat la nivelul producției auto, România se clasează în acest moment pe cel de-al treilea loc în zona Europei Centrale, după Cehia și Slovacia dar înaintea Poloniei și Ungariei. Până în anul 2028 se estimează o creștere a producției locale cu 30% față de nivelul din acest an, până la 602.000 unități. Raportul preconizează rate de creștere similare pentru Cehia și Ungaria, cel mai mare avans, de 47%, fiind așteptat în Polonia. Până în anul 2028, raportul estimează că producția de vehicule electrice și hibrid va reprezenta 53% din totalul producției ungare, 45% din producția din Cehia și 27% în Slovacia.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial