Oferta Publica Initiala a Aquila a fost subscrisa de investitori in proportie de 100%
Data publicarii: 22-11-2021 | BursaAquila Part Prod Com este unul dintre liderii de pe piața distribuției de larg consum din România, companie care a lansat în urmă cu ceva vreme o ofertă publică de acțiuni la prețul de 5,5 lei/acțiune, ofertă care a fost în cele din urmă subscrisă în proporție de 100% de diverși investitori. Ca urmare a acestui lucru, Aquila va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise în categoria premium de pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei