Oferta Publica Initiala a Aquila a fost subscrisa de investitori in proportie de 100%
Data publicarii: 22-11-2021 | BursaAquila Part Prod Com este unul dintre liderii de pe piața distribuției de larg consum din România, companie care a lansat în urmă cu ceva vreme o ofertă publică de acțiuni la prețul de 5,5 lei/acțiune, ofertă care a fost în cele din urmă subscrisă în proporție de 100% de diverși investitori. Ca urmare a acestui lucru, Aquila va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise în categoria premium de pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania