Oferta Publica Initiala a Aquila a fost subscrisa de investitori in proportie de 100%
Data publicarii: 22-11-2021 | BursaAquila Part Prod Com este unul dintre liderii de pe piața distribuției de larg consum din România, companie care a lansat în urmă cu ceva vreme o ofertă publică de acțiuni la prețul de 5,5 lei/acțiune, ofertă care a fost în cele din urmă subscrisă în proporție de 100% de diverși investitori. Ca urmare a acestui lucru, Aquila va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise în categoria premium de pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare