Oferta Publica Initiala a Aquila a fost subscrisa de investitori in proportie de 100%
Data publicarii: 22-11-2021 | BursaAquila Part Prod Com este unul dintre liderii de pe piața distribuției de larg consum din România, companie care a lansat în urmă cu ceva vreme o ofertă publică de acțiuni la prețul de 5,5 lei/acțiune, ofertă care a fost în cele din urmă subscrisă în proporție de 100% de diverși investitori. Ca urmare a acestui lucru, Aquila va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise în categoria premium de pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate