Oferta Publica Initiala a Aquila a fost subscrisa de investitori in proportie de 100%
Data publicarii: 22-11-2021 | BursaAquila Part Prod Com este unul dintre liderii de pe piața distribuției de larg consum din România, companie care a lansat în urmă cu ceva vreme o ofertă publică de acțiuni la prețul de 5,5 lei/acțiune, ofertă care a fost în cele din urmă subscrisă în proporție de 100% de diverși investitori. Ca urmare a acestui lucru, Aquila va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise în categoria premium de pe piața reglementată la vedere, administrată de Bursa de Valori București.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
”Aquila a efectuat o majorare de capital de 367 milioane RON (echivalent a 74 milioane EUR) printr-o ofertă publică inițială, aceasta fiind cea mai mare ofertă publică primară efectuată de o companie cu acționariat privat prin Bursa de Valori București. Finalizarea cu succes a Ofertei Publice și încrederea acordată astfel de investitori ne oferă posibilitatea de a continua drumul extinderii și consolidării afacerii Aquila la un alt nivel. Interesul crescut al investitorilor ne confirmă viziunea și activitatea derulată în cei peste 26 ani de la înființare, fiind conștienți că echipa, munca susținută, spiritul antreprenorial și parteneriatele pe termen lung sunt ingredientele necesare în afaceri pentru dezvoltare și atingerea obiectivelor. Ne putem astfel consolida poziția de lider și diversifica și ne putem crește cota de piață și profitabilitatea, aducând astfel valoare investitorilor noștri. Piața distribuției și a bunurilor de larg consum în general cunosc schimbări continue, generate de noile tehnologii, de schimbarea trendurilor de consum și de cerințele tot mai importante din domeniul sustenabilității, iar noi suntem conștienți că doar jucătorii importanți, bine organizați și agili vor prospera în acest mediu plin de provocări”, a declarat Jean Dumitrescu, Investor Relations Director, Aquila.
Oferta lansată pe piață de companie a constat în vânzarea unui număr de 66.666.800 de acțiuni nou emise, care reprezintă 50% din numărul total de acțiuni emise de Aquila. Toate acestea au fost subscrise, urmând ca societatea să utilizeze cea mai mare parte a fondurilor atrase în urma operațiunii pentru achiziționarea de companii care dețin branduri importante pe piața bunurilor de larg consum și ale unor companii de distribuție cu portofolii de produse complementare gamei de produse oferite de aceasta. O parte din fonduri va fi folosită de asemenea pentru digitalizarea operațiunilor, capitalul de lucru sau pentru creșterea trasabilității și productivității și dezvoltarea unor noi branduri proprii.
Perioada de subscriere a fost cuprinsă între 8 și 16 noiembrie 2021 fiind structurată în două tranșe de acțiuni destinate pe de o parte investitorilor din retail, pe de altă parte celor constituționali. Intermediar al acestei operațiuni a fost SSIF Swiss Capital SA, în vreme ce SSIF TradeVille SA și SSIF BRK Financial Group SA au făcut parte din grupul de distribuție. Asistența juridică a fost asigurată de firma de avocatură Schoenherr și Asociații, în colaborare cu coordonatorul departamentului juridic al Aquila, domnul Radu Vasilescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza