Studiu EY: Companiile nu sunt inca pregatite pentru munca hibrida
Data publicarii: 26-11-2021 | HR/CarierePotrivit ediției din acest an a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”, majoritatea angajatorilor la nivel global încă nu au comunicat angajaților niciun plan cu privire la modul în care își vor desfășura activitatea după ce pandemia de Covid-19 se va încheia. Mai mult, amânarea unei asemenea decizii, degradează iremediabil relația companiilor cu angajații lor.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale