Studiu EY: Companiile nu sunt inca pregatite pentru munca hibrida
Data publicarii: 26-11-2021 | HR/CarierePotrivit ediției din acest an a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”, majoritatea angajatorilor la nivel global încă nu au comunicat angajaților niciun plan cu privire la modul în care își vor desfășura activitatea după ce pandemia de Covid-19 se va încheia. Mai mult, amânarea unei asemenea decizii, degradează iremediabil relația companiilor cu angajații lor.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Conform datelor analizate și făcute publice în urma acestui studiu, 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări astfel încât să se poată face trecerea către un regim de muncă hibrid, 90% dintre angajați fiind dispuși să opteze pentru acest model de muncă. Aceștia își doresc flexibilitate în alegerea programului și locului din care muncesc, mulți dintre ei descoperind acest model în perioada pandemiei când angajatorii au fost nevoiți să se reorienteze.
Pe de altă parte, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generându-se astfel o stare de nemulțumire în rândurile angajaților pe teme cheie care țin de transparență, productivitate și flexibilitate. Mai mult, deși sunt conștienți de ce anume își doresc angajații lor, 35% dintre companii își doresc ca aceștia să revină la un program de lucru integral de la birou de îndată ce pandemia se va încheia. E o opinie împărtășită nu doar de companiile care depind de prezența la locul de muncă a angajaților lor ci și de companiile care s-ar putea baza în proporție majoritară pe munca de la distanță.
Dintre riscurile trecerii la un sistem de lucru hibrid, 45% dintre angajatori au menționat capacitatea de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. 43% dintre angajatori sunt de asemenea îngrijorați de modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea în vreme ce pentru 40% dintre respondenți, modelul hibrid reprezintă chiar un pericol pentru colaborare și creativitate.
În procesul de pregătire al revenirii angajaților la birou, siguranța la locul de muncă a devenit de asemenea unul dintre cele mai importante aspecte luate în considerare de angajatori la nivel global. Astfel, 43% dintre aceștia susțin că vor impune angajaților ca aceștia să fie vaccinați cu schemă completă, 42% intenționând să stimuleze vaccinarea prin acordarea de zile libere în condițiile prevăzute de lege.
„Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților,” a declarat Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București