Sondaj global PwC: 61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice
Data publicarii: 09-12-2021 | EconomiePotrivit celui mai recent sondaj PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2021 realizat în luna septembrie a acestui an în rândul a 9370 de consumatori din 26 de țări, 61% dintre respondenți se declară optimiști cu privire la viitor și revin încetul cu încetul la cumpărături în magazinele fizice. De asemenea, consumatorii care au participat la studiu spun că au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România