Sondaj global PwC: 61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice
Data publicarii: 09-12-2021 | EconomiePotrivit celui mai recent sondaj PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2021 realizat în luna septembrie a acestui an în rândul a 9370 de consumatori din 26 de țări, 61% dintre respondenți se declară optimiști cu privire la viitor și revin încetul cu încetul la cumpărături în magazinele fizice. De asemenea, consumatorii care au participat la studiu spun că au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial