Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori revin pe crestere in 2021, dar 68% dintre consumatori se asteapta la scumpiri in acest sezon
Data publicarii: 22-12-2021 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021, cheltuielile cu ocazia sărbătorilor de iarnă revin pe creștere în acest an cu un avans de cinci procente față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2020, am asistat la un declin de 7% față de anul 2019, lucru de așteptat în perioada de plin avânt a pandemiei, perioadă remarcată și prin cele mai severe restricții impuse de autorități. Pe de altă parte, 68% dintre respondenți se așteaptă la prețuri mai mari în retail față de sezonul precedent de cumpărături.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial