Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori revin pe crestere in 2021, dar 68% dintre consumatori se asteapta la scumpiri in acest sezon
Data publicarii: 22-12-2021 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021, cheltuielile cu ocazia sărbătorilor de iarnă revin pe creștere în acest an cu un avans de cinci procente față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2020, am asistat la un declin de 7% față de anul 2019, lucru de așteptat în perioada de plin avânt a pandemiei, perioadă remarcată și prin cele mai severe restricții impuse de autorități. Pe de altă parte, 68% dintre respondenți se așteaptă la prețuri mai mari în retail față de sezonul precedent de cumpărături.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Producătorul român Bico Industries se află în negocieri avansate pentru preluarea Iranga Technologijos din Lituania
- Daniel Simion este noul Country Manager pentru divizia Bolt Business
- Studiu Deloitte: Romania ramane printre statele europene cu cele mai ieftine locuinte. Suntem printre putinele tari in care cel mai scump oras nu este capitala
- Schneider Electric ocupă locul 1 în Top 25 Gartner(R) Supply Chain: Europa Top 15, pentru al treilea an consecutiv
- Studiu Deloitte: vizionarea programelor TV si a filmelor acasa ramane activitatea preferata de divertisment pentru consumatorii de toate varstele
- Deloitte Romania a asistat investitorul imobiliar Hili Properties in preluarea Baneasa Real Estate, proprietarul cladirii de birouri MIRO
- Sondaj EY România: Marile companii locale vor face investiţii pentru a se proteja de atacuri cibernetice şi impactul lor asupra datelor financiar-fiscale
- Opinie Deloitte: Schimbari majore la impozitarea in domeniul HoReCa si a microîntreprinderilor. Ce regim fiscal alegem?
- Studiu Deloitte: pesimism mai puternic decat la inceputul pandemiei vizavi de conditiile economice in randul firmelor de capital privat din Europa Centrala
- Cushman & Wakefield Echinox: DPD a închiriat 3.500 mp spații de depozitare în VGP Park Arad
- Consumatorii renunță mai ușor decât înainte de pandemie la un brand după doar o experiență negativă. Interacțiunea umană rămâne importantă pentru loialitate
- BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
- Opinie Deloitte: Digitalizarea ANAF – ce obligatii au contribuabilii vizati de RO e-Transport?
- EY România: Importatorii europeni obligați să realizeze activități de “due diligence” pentru achizițiile de mărfuri rusești
- Psiholog, Elena Ungureanu: Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite