Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori revin pe crestere in 2021, dar 68% dintre consumatori se asteapta la scumpiri in acest sezon
Data publicarii: 22-12-2021 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2021, cheltuielile cu ocazia sărbătorilor de iarnă revin pe creștere în acest an cu un avans de cinci procente față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2020, am asistat la un declin de 7% față de anul 2019, lucru de așteptat în perioada de plin avânt a pandemiei, perioadă remarcată și prin cele mai severe restricții impuse de autorități. Pe de altă parte, 68% dintre respondenți se așteaptă la prețuri mai mari în retail față de sezonul precedent de cumpărături.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, media cheltuielilor de sărbători se va ridica în acest an la 1463 de dolari de persoană, evoluție care se bazează în cea mai mare parte pe comportamentul consumatorilor cu venituri ridicate. De asemenea, și 73% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor clienților lor în acest an.
Pe de altă parte, 39% dintre respondenți pun creșterea bugetului alocat sărbătorilor de iarnă pe seama creșterii prețurilor pentru mare parte din produsele pe care doresc să le achiziționeze. Sunt și oameni care spun că vor cheltui mai puțin în acest an, jumătate dintre aceștia clamând prețurile ridicate la alimente. De asemenea, 50% dintre comercianții care au participat la studiu recunosc că promoțiile pe care le vor oferi în acest sezon nu vor fi suficient de ample pentru a anula avansul prețurilor.
„Îmbunătățirea percepției consumatorilor cu privire la siguranța sanitară a determinat creșterea încrederii în perspectivele economice și în evoluția situației financiare personale, cu impact pozitiv asupra obiceiurilor de consum specifice sărbătorilor. Cu toate acestea, cumpărătorii conștientizează trendul inflaționist care se manifestă la nivel global și rămân prudenți în privința cheltuielilor.
Spre exemplu, în zona euro, ponderea cetățenilor care estimează o inflație mai mare în 2021 față de 2020 este de 67%, cea mai ridicată din 2008 până în prezent, potrivit unui Eurobarometru publicat recent. În România, BNR estimează o inflație de 7,5% pentru anul acesta și de 5,6% pentru finalul lui 2022”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Conform aceluiași studiu realizat de Deloitte, 78% dintre respondenți susțin că situația lor financiară a rămas stabilă sau s-a chiar îmbunătățit în vreme ce 67% se așteaptă ca ritmul economiei să accelereze în anul care urmează ori, cel puțin să se mențină la același nivel.
Se mențin pe de altă parte și tendințele care au apărut pe perioada pandemiei din punct de vedere al consumului, interacțiunea cu platformele digitale rămânând ridicată și în acest an, peste 60% dintre cheltuieli urmând să fie făcute online în acest an. Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4300 de consumatori din Statele Unite dar și 30 de directori de companii de retail care au în medie venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare