Studiu EY: Romanii nu au asteaptat campaniile de reduceri de sarbatori pentru a face cumparaturi
Data publicarii: 05-01-2022 | EconomiePotrivit sondajului Future Consumer Index realizat de EY România la începutul ultimei luni a anului trecut, mai bine de o treime din respondenți și-au propus să aloce sume de cel puțin 1500 de lei pentru cadourile de sărbători, aproape 57% indicând de asemenea că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadourile de Crăciun și Anul Nou. De asemenea, campaniile de Black Friday par să își fi pierdut din importanța pe care o aveau în anii precedenți, potrivit aceluiași studiu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial