Studiu EY: Romanii nu au asteaptat campaniile de reduceri de sarbatori pentru a face cumparaturi
Data publicarii: 05-01-2022 | EconomiePotrivit sondajului Future Consumer Index realizat de EY România la începutul ultimei luni a anului trecut, mai bine de o treime din respondenți și-au propus să aloce sume de cel puțin 1500 de lei pentru cadourile de sărbători, aproape 57% indicând de asemenea că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadourile de Crăciun și Anul Nou. De asemenea, campaniile de Black Friday par să își fi pierdut din importanța pe care o aveau în anii precedenți, potrivit aceluiași studiu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- CEO Survey 2022: Ponderea directorilor generali din România care se așteaptă la o încetinire a creșterii economice s-a dublat, de la izbucnirea războiului în Ucraina
- First Bank: rezultate financiare 2021
- Banca Transilvania: rezultate financiare pe primele 3 luni ale anului
- Revenire exploziva in HoReCa: peste 11.000 de joburi noi de la ridicarea restrictiilor
- Comunicat: ING Bank a acordat un credit de 8,5 milioane euro grupului Promateris
- Deloitte si Reff & Asociatii au asistat Knauf Insulation in preluarea fabricii de vata minerala de sticla Gecsat
- EY România: Declarația Unică 2022. Ce ar trebui să știe contribuabilii, mai ales cei care găzduiesc refugiați - punct de vedere
- eJobs: 1 din 2 angajați din Inginerie câștigă peste 4.000 de lei net
- Studiu EY: 43% dintre angajați dispuși să renunțe la locul actual de muncă pentru un salariu mai mare, condiții mai bune și flexibilitate
- Schneider Electric rămâne concentrat pe transformările din domeniul sustenabilității, în primul trimestru al anului 2022
- Declaratie de presa NN Pensii
- Compania de car-sharing electric SPARK a contribuit la o reducere de 7.300 de tone de emisii nocive
- Analiză PwC: Transformările prin care trec companiile de servicii financiare și valul de active în dificultate anunță creșterea activității M&A în acest sector, inclusiv în România
- AVBS Credit: Peste 40% din creditele ipotecare acordate de bănci vor fi intermediate de brokerii de credite, până la finalul anului
- Cushman & Wakefield Echinox: Valoarea cumulată a activelor evaluate în 2021 a crescut cu 40%, pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari