Studiu ING Bank România - Una din trei persoane a fost agresată pe rețelele sociale

Data publicarii: 07-01-2022 | Educatie
Conform studiului Unlock Research realizat pentru ING România, una din trei persoane a fost agresată online pe rețelele de socializare. Cercetarea arată că românilor le place să posteze despre hobby-urile și interesele proprii în proporție de 48%, criticile și comentariile negative făcându-i însă pe mulți dintre ei să ezite înainte de a posta ceva pe rețelele sociale. De altfel, cauzele hărțuirii au fost pentru 29% dintre respondenți tocmai postările despre hobby-uri și interese proprii.

De altfel, 84% din cei chestionați au spus este foarte probabil să primească reacții negative online, în vreme ce 58% susțin că au primit reacții negative la postările din social media. Din aceste motive, 21% dintre respondenți au declarat că nu postează sub propria identitate, in vreme ce 36% au spus că prietenii lor își ascund identitatea atunci când postează pe rețelele sociale.

“Din păcate, comentariile negative sunt o problemă gravă pe rețelele sociale. O problemă care îi împiedică pe oameni să vorbească despre pasiunile lor și să fie cu adevărat ei înșiși în mediul online. ING îi încurajează să își urmeze pasiunile, iar pentru că suntem la final de an și e perioada în care ne uităm la 2022 cu speranță și încredere, rezoluția ING pentru 2022 este #unfollowhate. Campania pe care o lansăm își propune să transmită un mesaj puternic și clar: fii tu, lumea are nevoie de tine și de talentul tău. Noi, cei de la ING, te susținem.”, spune Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Bank România.

Hărțuirea cibernetică a devenit un eveniment din ce în ce mai comun în viața de zi a tuturor, pe măsură ce timpul petrecut pe rețelele de socializare a crescut exponențial de la un an la altul. Astfel, 43% din respondenți spun că li se întâmplă frecvent cunoscuților lor să primească mesaje și comentarii negative online. Potrivit aceluiași studiu, 86% dintre internauți recunosc agresiunea atunci când aceasta se întâmplă în mediul online și definesc comentariile ca fiind cu ură, insulte, glume jignitoare sau critici. Pentru 69% dintre aceștia, agresiunea online reprezintă deja o problemă stringentă a societății din zilele noastre.

Pentru a-i încuraja pe români să nu se lase influențați de comentariile negative pe care le primesc online de la alte persoane, ING România a lansat campania #unfollowhate, campanie prin care banca îi invită pe toți oamenii activi pe rețelele sociale să ignore acest tip de mesaje. Pe lângă un clip video care spune o poveste în care ne putem regăsi majoritatea dintre noi, campania aduce în față și comentarii reale pe care diverși artiști le-au primit și pe care le-au ignorat, pe drumul lor spre succes.