Studiu Deloitte: 60% dintre romanii din generatiile Millennials si Z vor un program de lucru flexibil si sa lucreze de la distanta
Data publicarii: 10-01-2022 | HR/CarierePotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Central Europe First Steps into the Labour market desfășurat în 19 țări europene printre care se numără și România, 60% din tinerii români care fac parte din generațiile Millenials și Z își doresc un program de lucru flexibil care să le permită să lucreze de asemenea din diferite locuri, inclusiv de acasă.
Tendința respectivă poate fi observată și la alte țări din Europa Centrală, 50% dintre respondenții din această regiune preferând un mod de lucru similar celor din țara noastră.
Pe de altă parte, doar 5% dintre români și 10% din cei din regiune preferă modul tradițional de lucru la birou cu un program fix. Dar, în ciuda popularității programului de lucru flexibil și a posibilității de a lucra de acasă, 44% dintre respondenții din România ar prefera să lucreze doar o dată sau de trei ori pe săptămână de acasă. Procentul din Europa Centrală din acest punct de vedere este de 51%. Sunt cifre care indică faptul că tinerii se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește munca de la distanță precum singurătatea și lipsa interacțiunii umane.
„Studiul arată că generațiile Millennials și Z se așteaptă, atât la nivel local, cât și regional, să beneficieze de un mod de lucru flexibil, însă, spre deosebire de alte cercetări, subliniază că preferința lor pentru munca de acasă este limitată. Acest aspect poate fi legat atât de provocările cauzate de lucrul la distanță, cât și de faptul că absolvenții de studii universitare consideră că oportunitățile de dezvoltare a carierei sunt mai importante decât posibilitatea de a lucra de acasă și conștientizează faptul că biroul rămâne un mediu care accelerează integrarea într-o organizație și dezvoltarea profesională în primele etape ale carierei”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Referitor la opțiunile de angajare, 59% din respondenți își doresc în continuare un program de lucru cu normă întreagă și un singur angajator în vreme ce 29% și-ar dori să fie liber profesioniști sau consultanți, lucru care să le permită un regim flexibil de muncă sau mai multe opțiuni. Aceleași două opțiuni au fost subliniate și de respondenții din Europa Centrală, nu doar de cei din România.
Pe de altă parte, în toate țările din regiune, studenții și absolvenții de studii universitare manifestă dorința de a lucra în alte țări. Astfel, 22% sunt dispuși să se mute într-o altă țară pentru oportunități de carieră în vreme ce 66% ar face-o pentru un loc de muncă, arată studiul amintit mai sus. Dintre țările alese de români pentru relocare cele mai populare sunt Germania (16%), Marea Britanie (15%) și Statele Unite (7%).
Studiul Deloitte subliniază în același timp faptul că 61% dintre tinerii români sunt încrezători că își vor găsi locul de muncă dorit în următoarele șase luni, nivelul de încredere la nivelul Europei Centrale fiind, din acest punct de vedere de 70%.
Peste 9000 de persoane cu vârste între 18 și 30 de ani au participat la studiul Deloitte, toți fiind studenți ai unor universități de top din Europa Centrală, inclusiv România.
Tendința respectivă poate fi observată și la alte țări din Europa Centrală, 50% dintre respondenții din această regiune preferând un mod de lucru similar celor din țara noastră.
Pe de altă parte, doar 5% dintre români și 10% din cei din regiune preferă modul tradițional de lucru la birou cu un program fix. Dar, în ciuda popularității programului de lucru flexibil și a posibilității de a lucra de acasă, 44% dintre respondenții din România ar prefera să lucreze doar o dată sau de trei ori pe săptămână de acasă. Procentul din Europa Centrală din acest punct de vedere este de 51%. Sunt cifre care indică faptul că tinerii se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește munca de la distanță precum singurătatea și lipsa interacțiunii umane.
„Studiul arată că generațiile Millennials și Z se așteaptă, atât la nivel local, cât și regional, să beneficieze de un mod de lucru flexibil, însă, spre deosebire de alte cercetări, subliniază că preferința lor pentru munca de acasă este limitată. Acest aspect poate fi legat atât de provocările cauzate de lucrul la distanță, cât și de faptul că absolvenții de studii universitare consideră că oportunitățile de dezvoltare a carierei sunt mai importante decât posibilitatea de a lucra de acasă și conștientizează faptul că biroul rămâne un mediu care accelerează integrarea într-o organizație și dezvoltarea profesională în primele etape ale carierei”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Referitor la opțiunile de angajare, 59% din respondenți își doresc în continuare un program de lucru cu normă întreagă și un singur angajator în vreme ce 29% și-ar dori să fie liber profesioniști sau consultanți, lucru care să le permită un regim flexibil de muncă sau mai multe opțiuni. Aceleași două opțiuni au fost subliniate și de respondenții din Europa Centrală, nu doar de cei din România.
Pe de altă parte, în toate țările din regiune, studenții și absolvenții de studii universitare manifestă dorința de a lucra în alte țări. Astfel, 22% sunt dispuși să se mute într-o altă țară pentru oportunități de carieră în vreme ce 66% ar face-o pentru un loc de muncă, arată studiul amintit mai sus. Dintre țările alese de români pentru relocare cele mai populare sunt Germania (16%), Marea Britanie (15%) și Statele Unite (7%).
Studiul Deloitte subliniază în același timp faptul că 61% dintre tinerii români sunt încrezători că își vor găsi locul de muncă dorit în următoarele șase luni, nivelul de încredere la nivelul Europei Centrale fiind, din acest punct de vedere de 70%.
Peste 9000 de persoane cu vârste între 18 și 30 de ani au participat la studiul Deloitte, toți fiind studenți ai unor universități de top din Europa Centrală, inclusiv România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online