Responsabilitatea companiilor față de mediu și societate, contează pentru decizia de cumpărare a clienților

Data publicarii: 18-01-2022 | Mediu
Conform unui studiu realizat pentru ING Bank de Ipsos pe un eșantion de 1000 de persoane în luna septembrie a anului trecut, șase din zece români ar renunța să cumpere servicii sau produse de la companiile care nu demonstrează responsabilitate față de societate și mediul înconjurător. De asemenea, potrivit sondajului, 40% dintre respondenți declară că au și renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu ar fi responsabile față de mediu.

„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, spune Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.

În ceea ce privește responsabilitatea individuală, 80% dintre românii care au participat și răspuns la sondajul amintit mai sus sunt de părere că propriile lor acțiuni pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății din care fac parte. Deși astfel de preocupări existau și înainte de pandemie, peste 40% spun că au observat o preocupare crescută față de mediu în rândul familiei sau al prietenilor în ultimul an.

„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.

Remarcăm de asemenea și schimbări în obiceiurile de consum ale respondenților și în ceea ce privește așteptările acestora față de companii. Astfel, 45% din aceștia spun că sustenabilitatea produselor și impactul acestora asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare decât în anii trecuți. De asemenea, peste jumătate din respondenți spun că ar plăti prețuri mai mari pentru produse durabile care pot fi reciclate aproape în întregime.

„Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”, se întreabă Alexandra Maier.

„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, subliniază aceasta.