Cushman & Wakefield Echinox: Dezvoltatorii au continuat să investească pe piața de retail în 2021 și au livrat 10 proiecte noi
Data publicarii: 15-02-2022 | ImobiliareZece noi proiecte de retail au fost livrate în România anul trecut, conform datelor furnizate de compania de consultanță imobiliară, Cushman & Wakefield Echinox. Cele zece proiecte însumează o suprafață totală de circa 100.000 de metri pătrați. Șase dintre acestea, cumulând o suprafață totală de 70.000 de metri pătrați, au fost finalizate în ultimele trei luni ale anului. Atenția dezvoltatorilor a fost îndreptată pe parcursul anului trecut în mod special către orașele terțiare cu mai puțin de 150.000 de locuitori unde au construit parcuri de retail.
Interesul acestora s-a concentrat în special pe orașe cu spații moderne mai reduse dintre care amintim Bârlad, Mediaș, Baia Mare, Focșani sau Roșiorii de Vede. Un singur proiect a fost livrat anul trecut în Capitală, acesta fiind reprezentat de construirea primei faze a Fashion House Pallady, cu o suprafață totală de 8.500 de metri pătrați.
Din punct de vedere al suprafeței, cele mai importante proiecte din anul 2021 au fost Prahova Value Centre (21.900 mp), Sepsi Value Centre (16.300 mp) respectiv Bârlad Value Centre (16.300 mp) dezvoltate de Prima Kapital - MAS Real Estate. Și în 2022, se estimează că parcurile de retail vor continua să fie formatul preferat de dezvoltatori, peste 80% din spațiile care urmează să fie livrate în acest an făcând parte din această schemă.
Tot în acest an, singurul proiect de tip mall care ar urma să fie finalizat este extinderea cu 16.500 de mp a Colosseum Mall din București. Acesta este de altfel și primul proiect de acest gen furnizat în Capitală în ultimii șase ani.
„Activitatea pe piața de retail a rămas efervescentă, pe fondul revenirii consumului, reflectat în evoluția vânzărilor de retail, care în 2021 au avut un ritm de creștere peste cel înregistrat în 2019. Această dinamică, susținută atât de vânzările de produsele alimentare, cât și de cele nealimentare, se reflectă în planurile de extindere a portofoliilor deținute în România anunțate de dezvoltatori, care au în prezent în diferite etape de dezvoltate proiecte care totalizează circa 300.000 metri pătrați. Dacă și în 2022, țintele principale pentru noi proiecte vor fi de asemenea orașele de sub 150.000 de locuitori, iar formatele dominante vor fi parcurile de retail, începând cu 2023 am putea vedea o revenire a interesului pentru orașe mari și pentru centre comerciale de tip mall,” spune Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Interesul acestora s-a concentrat în special pe orașe cu spații moderne mai reduse dintre care amintim Bârlad, Mediaș, Baia Mare, Focșani sau Roșiorii de Vede. Un singur proiect a fost livrat anul trecut în Capitală, acesta fiind reprezentat de construirea primei faze a Fashion House Pallady, cu o suprafață totală de 8.500 de metri pătrați.
Din punct de vedere al suprafeței, cele mai importante proiecte din anul 2021 au fost Prahova Value Centre (21.900 mp), Sepsi Value Centre (16.300 mp) respectiv Bârlad Value Centre (16.300 mp) dezvoltate de Prima Kapital - MAS Real Estate. Și în 2022, se estimează că parcurile de retail vor continua să fie formatul preferat de dezvoltatori, peste 80% din spațiile care urmează să fie livrate în acest an făcând parte din această schemă.
Tot în acest an, singurul proiect de tip mall care ar urma să fie finalizat este extinderea cu 16.500 de mp a Colosseum Mall din București. Acesta este de altfel și primul proiect de acest gen furnizat în Capitală în ultimii șase ani.
„Activitatea pe piața de retail a rămas efervescentă, pe fondul revenirii consumului, reflectat în evoluția vânzărilor de retail, care în 2021 au avut un ritm de creștere peste cel înregistrat în 2019. Această dinamică, susținută atât de vânzările de produsele alimentare, cât și de cele nealimentare, se reflectă în planurile de extindere a portofoliilor deținute în România anunțate de dezvoltatori, care au în prezent în diferite etape de dezvoltate proiecte care totalizează circa 300.000 metri pătrați. Dacă și în 2022, țintele principale pentru noi proiecte vor fi de asemenea orașele de sub 150.000 de locuitori, iar formatele dominante vor fi parcurile de retail, începând cu 2023 am putea vedea o revenire a interesului pentru orașe mari și pentru centre comerciale de tip mall,” spune Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial