Studiu Deloitte: peste jumatate dintre companiile locale au planuri de reducere a emisiilor de carbon, pe care le vor finanta in principal din surse interne si fonduri UE
Data publicarii: 02-05-2022 | MediuPotrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte CEO Survey România, peste 54% din companiile locale intenționează ca în perioada următoare să își reducă emisiile de carbon. Studiul a fost realizat în rândul a peste 100 de directori financiari ai unor companii care activează pe piața locală.
24% din cei care au participat la studiul inițiat de Deloitte au în vedere reducerea emisiilor de carbon cu cel puțin cincizeci de procente în vreme ce 16% au în plan reduceri de până la 50%. De asemenea, 14% dintre directorii financiari care au participat la studiu, și-au propus obiective mult mai îndrăznețe, și anume zero emisii de carbon nete.
Potrivit studiului, sau mai bine zis rezultatelor acestuia, România se clasează peste media Central Europeană unde doar 41% dintre companiile care reprezintă cele 15 țări participante la studiu au în plan reducerea emisiilor de carbon.
Cele mai active companii din acest punct de vedere, companii care au deja și strategii în ceea ce privește emisiile de carbon sunt cele din industriile prelucrătoare, servicii financiare și bunuri de consum. La polul opus se află companiile din tehnologie, mass-media, utilități, energie sau telecomunicații, sectoare în care s-au făcut puțini sau deloc pași în această direcție.
„În România, interesul companiilor și autorităților pentru finanțarea «verde» este tot mai mare, aceasta fiind văzută ca un pilon cheie pentru reducerea emisiilor de carbon la nivelul întregii economii. Potrivit Băncii Naționale a României, expunerea instituțiilor de creditare pe segmentul finanțării «verzi» s-a dublat între 2015 și 2021, ajungând la 5,1 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 4% din totalul expunerilor față de sectorul nefinanciar.
Această creștere este însoțită de un set de reglementări în continuă evoluție și de criterii de evaluare pentru împrumuturi sau obligațiuni «verzi». Companiile trebuie să acționeze acum pentru a rămâne atractive pentru piață pe termen lung și pentru a putea finanța tranziția către un mod de operare durabil”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
Amintim de asemenea faptul că 33% din cei care au participat la sondaj admit că intenționează so își reducă emisiile de carbon, stabilind anul 2030 ca termen final pentru atingerea obiectivelor. Doar 3% dintre companiile chestionate spun că și-au atins deja obiectivele declarate.
24% din cei care au participat la studiul inițiat de Deloitte au în vedere reducerea emisiilor de carbon cu cel puțin cincizeci de procente în vreme ce 16% au în plan reduceri de până la 50%. De asemenea, 14% dintre directorii financiari care au participat la studiu, și-au propus obiective mult mai îndrăznețe, și anume zero emisii de carbon nete.
Potrivit studiului, sau mai bine zis rezultatelor acestuia, România se clasează peste media Central Europeană unde doar 41% dintre companiile care reprezintă cele 15 țări participante la studiu au în plan reducerea emisiilor de carbon.
Cele mai active companii din acest punct de vedere, companii care au deja și strategii în ceea ce privește emisiile de carbon sunt cele din industriile prelucrătoare, servicii financiare și bunuri de consum. La polul opus se află companiile din tehnologie, mass-media, utilități, energie sau telecomunicații, sectoare în care s-au făcut puțini sau deloc pași în această direcție.
„În România, interesul companiilor și autorităților pentru finanțarea «verde» este tot mai mare, aceasta fiind văzută ca un pilon cheie pentru reducerea emisiilor de carbon la nivelul întregii economii. Potrivit Băncii Naționale a României, expunerea instituțiilor de creditare pe segmentul finanțării «verzi» s-a dublat între 2015 și 2021, ajungând la 5,1 miliarde de lei, ceea ce reprezintă 4% din totalul expunerilor față de sectorul nefinanciar.
Această creștere este însoțită de un set de reglementări în continuă evoluție și de criterii de evaluare pentru împrumuturi sau obligațiuni «verzi». Companiile trebuie să acționeze acum pentru a rămâne atractive pentru piață pe termen lung și pentru a putea finanța tranziția către un mod de operare durabil”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, liderul practicilor de sustenabilitate și energie.
Amintim de asemenea faptul că 33% din cei care au participat la sondaj admit că intenționează so își reducă emisiile de carbon, stabilind anul 2030 ca termen final pentru atingerea obiectivelor. Doar 3% dintre companiile chestionate spun că și-au atins deja obiectivele declarate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere