Stiti bancul cu “ce face romanul cand ramane fara bani? Schimba 100 de Euro”. Ei bine… nu e banc
Data publicarii: 04-05-2022 | Finante-BanciUn studiu de piata realizat de Daedalus Online pe platforma Frappe Digital in luna aprilie 2022, arata evolutia si structura pietei de schimb valutar din Romania. Studiul a fost realizat online pe un esantion de 515 respondenti, reprezentativ pentru populatia cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani din mediul urban.
3 din 4 romani implicati in schimburi valutare
In ultimele 12 luni, 72,5% dintre romanii din mediul urban cu varste intre 18 si 65 ani au realizat cel putin un schimb valutar. Dintre acestia, 67,6% au cumparat valuta si 50,5% au vandut valuta. Interesant este ca desi procentul de femei si barbati care au cumparat valuta este acelasi (67,6%), barbatii au vandut valuta intr-un procent semnificativ mai mare decat femeile (57,2% barbatii fata de 43,9% femeile).
Ai bani? Cumperi valuta. Nu ai bani? Vinzi valuta
Dintre cei care au efectuat schimburi valutare, persoanele cu venituri mari sunt mai inclinate sa cumpere valuta (80,0% fata de 51,2% dintre persoanele cu venituri mici) in timp ce persoanele cu venituri mici sunt mai inclinate sa vanda valuta (56,8% fata de 45,0% la persoanele cu venituri mari). O posibila explicatie a acestui fenomen ar fi ca familiile cu venituri mici folosesc banii trimisi de rudele din strainatate (pe care ii schimba in lei), in timp ce familiile cu venituri mari cumpara valuta ca sursa de investitie sau protejare a economiilor.
Viitorul suna… FOREX
Popularitatea schimburilor valutare in randul romanilor din mediul urban nu pare sa fie deloc conjuncturala. Aproape 7 din 10 romani din mediul urban (68,6%) intentioneaza sa realizeze operatiuni de schimb valutar in urmatoarele 12 luni. Si aici se pastreaza tendinta ca cei cu venituri ridicate sa cumpere valuta iar cei cu venituri scazute sa vanda valuta.
Euro e rege
Valuta cea mai utilizata in schimburile valutare este de departe Euro (88,6% au vandut sau cumparat Euro), urmata la mare distanta de dolarul american (12,4%) si de lira sterlina (9,5%). In timp ce in cazul monedelor europene (Euro si lira sterlina) nu vedem preferinte pe structura demografica, in cazul dolariior americani remarcam o inclinatie mai mare de tranzactionare la persoanele pana in 30 de ani, la persoanele rezidente in Bucuresti si la cele cu venituri mari.
Banca sau casa de schimb valutar?
Peisajul schimburilor valutare este dominat de casele de schimb valutar. Astfel, dintre cei care au efectuat schimburi valutare, 71,2% au facut-o prin intermediul unei case de schimb valutar, 37,2% prin intermediul bancilor, iar 8,4% au cumparat sau vandut valuta de la/catre cunoscuti.
3 din 4 romani implicati in schimburi valutare
In ultimele 12 luni, 72,5% dintre romanii din mediul urban cu varste intre 18 si 65 ani au realizat cel putin un schimb valutar. Dintre acestia, 67,6% au cumparat valuta si 50,5% au vandut valuta. Interesant este ca desi procentul de femei si barbati care au cumparat valuta este acelasi (67,6%), barbatii au vandut valuta intr-un procent semnificativ mai mare decat femeile (57,2% barbatii fata de 43,9% femeile).
Ai bani? Cumperi valuta. Nu ai bani? Vinzi valuta
Dintre cei care au efectuat schimburi valutare, persoanele cu venituri mari sunt mai inclinate sa cumpere valuta (80,0% fata de 51,2% dintre persoanele cu venituri mici) in timp ce persoanele cu venituri mici sunt mai inclinate sa vanda valuta (56,8% fata de 45,0% la persoanele cu venituri mari). O posibila explicatie a acestui fenomen ar fi ca familiile cu venituri mici folosesc banii trimisi de rudele din strainatate (pe care ii schimba in lei), in timp ce familiile cu venituri mari cumpara valuta ca sursa de investitie sau protejare a economiilor.
Viitorul suna… FOREX
Popularitatea schimburilor valutare in randul romanilor din mediul urban nu pare sa fie deloc conjuncturala. Aproape 7 din 10 romani din mediul urban (68,6%) intentioneaza sa realizeze operatiuni de schimb valutar in urmatoarele 12 luni. Si aici se pastreaza tendinta ca cei cu venituri ridicate sa cumpere valuta iar cei cu venituri scazute sa vanda valuta.
Euro e rege
Valuta cea mai utilizata in schimburile valutare este de departe Euro (88,6% au vandut sau cumparat Euro), urmata la mare distanta de dolarul american (12,4%) si de lira sterlina (9,5%). In timp ce in cazul monedelor europene (Euro si lira sterlina) nu vedem preferinte pe structura demografica, in cazul dolariior americani remarcam o inclinatie mai mare de tranzactionare la persoanele pana in 30 de ani, la persoanele rezidente in Bucuresti si la cele cu venituri mari.
Banca sau casa de schimb valutar?
Peisajul schimburilor valutare este dominat de casele de schimb valutar. Astfel, dintre cei care au efectuat schimburi valutare, 71,2% au facut-o prin intermediul unei case de schimb valutar, 37,2% prin intermediul bancilor, iar 8,4% au cumparat sau vandut valuta de la/catre cunoscuti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial