Cushman & Wakefield Echinox: Valoarea cumulată a activelor evaluate în 2021 a crescut cu 40%, pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari
Data publicarii: 05-05-2022 | ImobiliarePeste 380 de proprietăți în valoare totală cumulată de peste 5,5 miliarde de euro au fost evaluate în anul 2021 de către departamentul de evaluări al companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Raportat la anul precedent, 2020, portofoliul departamentului respectiv a înregistrat o creștere de 10% din punct de vedere al numărului de proprietăți. Pe de altă parte, valoarea cumulată a activelor evaluate a crescut cu peste 40% pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari.
„Evoluția pieței imobiliare din România în timpul pandemiei, dar și în contextul conflictului din Ucraina, a fost în general una pozitivă, sectorul spațiilor industriale și logistice și cel rezidențial înregistrând creșteri. Piețele de retail și de office au înregistrat evoluții diferite, proprietățile de top menținându-și sau chiar apreciindu-și valoarea, în timp ce proiectele secundare au avut de suferit de pe urma restricțiilor și schimbărilor din piață,” a declarat Bogdan Sergentu, Head of Valuation & Consulting, Cushman & Wakefield Echinox.
Cea mai mare compresie a yeld-urilor premium a fost înregistrată anul trecut pe segmentul industrial, acestea scăzând cu aproximativ 75 - 100 puncte de bază. Pe de altă parte, se constată și o creștere a cererii de spații logistice, principalii investitori orientându-se pe livrarea de noi spații în contextul unei rate de neocupare scăzute pe acest segment.
În același timp, cei de la Cushman & Wakefield Echonox au constatat o compresie a yeld-urilor pentru proprietățile prime pe segmentul de retail dar și un avans al vânzărilor retailerilor din anumite domenii. Schimbări majore au fost generate în peisajul retailului din țara noastră și pe fondul creșterii pronunțate a comerțului online și modificarea comportamentului consumatorilor din ultimii doi ani. Astfel, deși parcurile de retail câștigă teren, nu același lucru îl putem spune și despre mall-urile clasice din mediul urban care au încă mult de recuperat pentru a ajunge la rezultatele financiare din perioada care a precedat pandemia de Covid-19 și restricțiile de circulație care i-au urmat.
„Într-o piața foarte concurențială, și în condițiile excepționale ale pandemiei, Cushman & Wakefield Echinox a traversat un 2021 aglomerat, făcând față în mod excelent provocărilor generate de includerea unor noi clienți în portofoliul companiei. Oferind acoperire națională, Cushman & Wakefield Echinox are o echipă consolidată și stabilă, cu o experiență medie de peste 18 de ani în domeniul evaluărilor de proprietăți imobiliare”, se arată într-un comunicat oficial al companiei.
„Evoluția pieței imobiliare din România în timpul pandemiei, dar și în contextul conflictului din Ucraina, a fost în general una pozitivă, sectorul spațiilor industriale și logistice și cel rezidențial înregistrând creșteri. Piețele de retail și de office au înregistrat evoluții diferite, proprietățile de top menținându-și sau chiar apreciindu-și valoarea, în timp ce proiectele secundare au avut de suferit de pe urma restricțiilor și schimbărilor din piață,” a declarat Bogdan Sergentu, Head of Valuation & Consulting, Cushman & Wakefield Echinox.
Cea mai mare compresie a yeld-urilor premium a fost înregistrată anul trecut pe segmentul industrial, acestea scăzând cu aproximativ 75 - 100 puncte de bază. Pe de altă parte, se constată și o creștere a cererii de spații logistice, principalii investitori orientându-se pe livrarea de noi spații în contextul unei rate de neocupare scăzute pe acest segment.
În același timp, cei de la Cushman & Wakefield Echonox au constatat o compresie a yeld-urilor pentru proprietățile prime pe segmentul de retail dar și un avans al vânzărilor retailerilor din anumite domenii. Schimbări majore au fost generate în peisajul retailului din țara noastră și pe fondul creșterii pronunțate a comerțului online și modificarea comportamentului consumatorilor din ultimii doi ani. Astfel, deși parcurile de retail câștigă teren, nu același lucru îl putem spune și despre mall-urile clasice din mediul urban care au încă mult de recuperat pentru a ajunge la rezultatele financiare din perioada care a precedat pandemia de Covid-19 și restricțiile de circulație care i-au urmat.
„Într-o piața foarte concurențială, și în condițiile excepționale ale pandemiei, Cushman & Wakefield Echinox a traversat un 2021 aglomerat, făcând față în mod excelent provocărilor generate de includerea unor noi clienți în portofoliul companiei. Oferind acoperire națională, Cushman & Wakefield Echinox are o echipă consolidată și stabilă, cu o experiență medie de peste 18 de ani în domeniul evaluărilor de proprietăți imobiliare”, se arată într-un comunicat oficial al companiei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial