Raport PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa, în pofida problemelor de aprovizionare și a prețurilor mari la materii prime, în special din Rusia
Data publicarii: 23-05-2022 | AutoVânzările de mașini considerate „verzi” din Europa și-au accelerat creșterea în primul trimestru al acestui an la nivel european, potrivit unei analize realizate de Strategy& în colaborare cu departamentul de strategie globală al rețelei PwC. Mașinile hibride, electrice și hibrid plug-in din Europa și-au accelerat creșterea, la 13% în primul trimestru al acestui an, în ciuda problemelor cu care se confruntă lanțul de aprovizionare.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online