Raport PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa, în pofida problemelor de aprovizionare și a prețurilor mari la materii prime, în special din Rusia
Data publicarii: 23-05-2022 | AutoVânzările de mașini considerate „verzi” din Europa și-au accelerat creșterea în primul trimestru al acestui an la nivel european, potrivit unei analize realizate de Strategy& în colaborare cu departamentul de strategie globală al rețelei PwC. Mașinile hibride, electrice și hibrid plug-in din Europa și-au accelerat creșterea, la 13% în primul trimestru al acestui an, în ciuda problemelor cu care se confruntă lanțul de aprovizionare.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor