Raport PwC: Vânzările de mașini verzi își continuă creșterea în Europa, în pofida problemelor de aprovizionare și a prețurilor mari la materii prime, în special din Rusia
Data publicarii: 23-05-2022 | AutoVânzările de mașini considerate „verzi” din Europa și-au accelerat creșterea în primul trimestru al acestui an la nivel european, potrivit unei analize realizate de Strategy& în colaborare cu departamentul de strategie globală al rețelei PwC. Mașinile hibride, electrice și hibrid plug-in din Europa și-au accelerat creșterea, la 13% în primul trimestru al acestui an, în ciuda problemelor cu care se confruntă lanțul de aprovizionare.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
”România urmează această tendință europeană, vânzările de automobile electrice crescând în primul trimestru cu peste 400%, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Evoluția vânzărilor din România și Europa confirmă impactul stimulentelor guvernamentale și reorientarea strategică a producătorilor către fabricare de mașini electrice. Întreruperile lanțurilor de aprovizionare vor continua însă să le pună probleme.
În plus, pe lângă penuria de semiconductori, producătorii se confruntă acum și cu un blocaj în aprovizionarea cu metalele utilizate pentru fabricarea bateriilor pentru vehicule electrice - litiu, nichel și cobalt. Aceste dificultăți au fost cauzate în mare parte de creșterea globală a cererii pentru BEV și exacerbate de războiul Rusiei din Ucraina, precum și de lockdown-ul Covid din China”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În urmă cu un an, spre exemplu, Rusia era al treilea cel mai mare furnizor de nichel la nivel mondial. Ca urmare a invaziei din Ucraina și ulterior a sancțiunilor impuse acestei țări, prețul nichelului a crescut de patru ori într-o singură săptămână în luna martie a acestui an. Efectele s-au făcut văzute imediat în prețurile mașinilor din categoria verde, multe dintre acestea devenind inaccesibile pentru anumiți clienți. Spre exemplu, Tesla a majorat deja prețul de bază al modelului 3 în Germania cu 7000 de euro, cifră ce reprezintă 16% din prețul de dinainte de război.
Pe de altă parte, creșterea semnificativă din primele trei luni ale anului a fost alimentată și de vânzările de mașini electrice, care au crescut cu 55% în comparație cu primul trimestru al anului 2021. Tot în această perioadă, vehiculele hibrid au avut un avans de 7% în ceea ce privește vânzările, cele plug-in scăzând însă cu 8%.
Astfel, la nivel global, în primele trei luni ale acestui an, au fost vândute peste 1,4 milioane de autovehicule electrice, cu 108% peste vânzările din primul trimestru al anului trecut. Mare parte din această creștere este atribuit Chinei, unde s-au înregistrat două treimi din totalul vânzărilor la nivel global. Pe de altă parte, și în Statele Unite ale Americii, vânzările pe acest segment au crescut cu 100% față de primul trimestru al anului trecut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania