Studiu Deloitte: jumatate dintre romani vor sa-si cumpere masini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea si a proteja mediul.
Data publicarii: 26-05-2022 | EconomiePotrivit datelor culese cu ajutorul „Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study”, 46% dintre consumatorii români preferă mașinile electrice sau hibrid și spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea lor mașină. Studiul a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de țări la nivel global dintre care 11.000 din 10 state europene printre care și țara noastră.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: majoritatea femeilor care lucreaza resimt un nivel tot mai mare de stres, multe se simt epuizate si planuiesc sa demisioneze
- #viatafaraplastic - Start Patrula Zero Plastic 2022!
- PwC: Peste o treime dintre directorii executivi din ECE, inclusiv din România, estimează scăderea afacerilor în anul următor
- Studiu Deloitte: romanii Millennials si Gen Z se asteapta la inrautatirea economiei si a contextului sociopolitic. Principalul motiv de ingrijorare este cresterea costului cu traiul zilnic
- Studiul EY: birourile care gestionează afacerile de familie obligate la adaptare pentru a se pune la adăpost de „furtuna perfectă”
- Cognyte Romania introduce un nou concept de wellbeing si ofera angajatilor patru weekenduri prelungite pe an in plus fata de concediul anual
- TBI Bank raporteaza un profit net record in primul trimestru din 2022, cu 40% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut
- Piața muncii, la 3 luni de la ridicarea restricțiilor: aproape 130.000 de joburi nou apărute
- Studiu Deloitte: majorarea costurilor de constructie, cea mai mare provocare a anului pentru companiile active in piata imobiliara din Romania si alte tari din regiune
- EY a asistat GreenVolt în achiziţionarea LJG Green Source Energy Alpha (Project Lions)
- Raport PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni și intenționează să-și reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraș
- Banca Transilvania a achizitionat Tiriac Leasing | Comunicat de presa
- Punct de vedere EY România: Zile libere de care pot beneficia angajații
- Punct de vedere EY România - Accizele la băuturile alcoolice ar putea să crească
- Raport PwC: Angajații care lucrează doar la distanță sunt mai îngrijorați de riscul de a nu promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulțumiți