Studiu Deloitte: jumatate dintre romani vor sa-si cumpere masini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea si a proteja mediul.
Data publicarii: 26-05-2022 | EconomiePotrivit datelor culese cu ajutorul „Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study”, 46% dintre consumatorii români preferă mașinile electrice sau hibrid și spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea lor mașină. Studiul a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de țări la nivel global dintre care 11.000 din 10 state europene printre care și țara noastră.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania