Prioritizarea emoțiilor devine o cheie de succes în transformarea companiilor

Data publicarii: 06-07-2022 | Economie
Potrivit unui sondaj realizat de EY împreună cu Said Business School din cadrul Universității Oxford, factorii care influențează succesul unei companii își au rădăcinile în emoțiile umane. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 935 de persoane cu funcții de conducere și subordonați direct ai acestora, cărora li s-au adăugat 1127 de angajați din 23 de țări și 16 sectoare de activitate diferite.

Potrivit acestui studiu EY, liderii de companii care acordă prioritate emoțiilor angajaților în cadrul proceselor de transformare au șanse de 2,6 ori mai mari de a avea succes decât cei care nu pun preț pe acest aspect. Mai mult, 52% dintre respondenții care au participat la transformări performante au spus că organizațiile din care fac parte le-au oferit sprijinul emoțional de care aveau nevoie în timpul acestor procese. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care o resimt angajații crește cu 136% în timpul unor transformări neperformante.

Transformările reușite sunt esențiale pentru succesul organizațiilor. Potrivit studiului amintit mai sus, demersurile de schimbare se accelerează în această perioadă, 85% dintre respondenți spunând că sunt sau au fost implicați în două sau chiar mai multe transformări majore în ultimii cinci ani. De asemenea, rata de eșec a proiectelor de transformare s-a menținut constantă în ultima perioadă la un nivel ridicat, 67% dintre respondenți admițând că au participat la cel puțin o transformare neperformantă în ultimii ani.

„În cazul unei transformări de succes, liderii investesc, încă de la început, în crearea unor condiții favorabile succesului, atât la nivel rațional, cât și emoțional. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care atât liderii, cât și angajații o resimt în cazul unei transformări eșuate are un cost uman ridicat. Cheia transformării eșecului în succes rezidă în capacitatea organizațiilor și a liderilor acestora de a remodela complet transformările prin plasarea factorului uman în centrul atenției”, a declarat Errol Gardner, vicepreședinte EY Global – Consultanță.

„Trăim într-o epocă a transformărilor radicale, în care ritmul schimbării este din ce în ce mai accelerat, iar, pentru multe companii, transformarea este o chestiune de totul sau nimic. Însă, în prea multe situații, transformarea este văzută ca un cuvânt cu conotații negative, un eufemism pentru disponibilizări, atunci când lipsa de viziune și de leadership are drept consecință o forță de muncă suprasolicitată, stresată și lipsită de încredere. Acest studiu a arătat că aducerea emoțiilor în prim-planul transformării crește semnificativ șansele de succes și protejează bunăstarea forței de muncă. Liderii trebuie să accepte inevitabila călătorie emoțională care însoțește orice transformare și să își conducă oamenii prin fiecare etapă a acesteia, dacă vor să transpună viziunea în realitate și să facă din schimbare un lucru entuziasmant” a adăugat Andrew White, cercetător principal în Practici de management la Saïd Business School, din cadrul Universității Oxford.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG