Studiu Deloitte: romanii considera ca schimbarile climatice sunt cauzate de activitatile umane si isi ajusteaza comportamentul de cumparare pentru a limita impactul negativ asupra mediului
Data publicarii: 18-07-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu Deloitte „Sustainable Actions Index” realizat la nivel global în 26 de țări, opt din zece români consideră că schimbările climatice se datorează în principal activităților umane în vreme ce 67% dintre aceștia și-au ajustat deja comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ pe care acestea îl au asupra mediului înconjurător. Sunt date care plasează comportamentul românilor și disponibilitatea de ajustare a comportamentului acestora, peste media altor țări din regiunea Europei Centrale care au fost incluse în raportul Deloitte.
De asemenea, potrivit studiului amintit mai sus, schimbările climatice au devenit și o sursă de anxietate petru respondenți, în mod special pentru cei care locuiesc în zone expuse la riscul unor condiții meteorologice extreme, categorie din care fac parte țările mai apropiate de ecuator. Pe de altă parte, chiar și în țările în care posibilitatea unor evenimente meteo extreme este mai mică, cum ar fi țările din Europa Centrală, procentul celor care sunt preocupați de aceste aspecte este destul de ridicat. Astfel, 59% din respondenții din România sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, peste media Europei Cetrală care este de 52%.
Se observă de asemenea o corelație directă între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentul responsabil față de mediu. Printre cele mai comune comportamente regăsim astfel intenția de a economisi energie și apă, de a evita risipa alimentară și limitarea cumpărăturilor la produsele care sunt cu adevărat necesare prin urmare, limitarea supraconsumului. Alte acțiuni semnalate de respondenții din România vizează compostarea deșeurilor menajere sau reducerea ori eliminarea consumului de carne.
Mai concret, 71% din respondenții din țara noastră își limitează deja consumul de energie din locuințe în vreme ce 70% reduc risipa de alimente și cumpără produse sustenabile. De asemenea, 61% dintre români au declarat că evită zborurile opționale sau de agrement în vreme ce 58% au ales să cumpere produse locale. Printre cele mai puțin frecvente acțiuni regăsim alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă sau limitarea consumului de carne, cu 28% fiecare dintre ele. De asemenea, studiul corelează comportamentul durabil și cu vârsta respondenților, cei mai tineri fiind mult mai dispuși în a-și ajusta comportamentele pentru a face față schimbărilor climatice.
„Creșterea preocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului. Deloitte s-a implicat în combaterea schimbărilor climatice într-o manieră proprie, prin investiții de un miliard de dolari în practica sa de sustenabilitate și mediu la nivel global, prin realizarea de studii pe această temă și propunerea de soluții, dar și prin împărtășirea celor mai bune practici în domeniu cu colegii și clienții noștri. Aceasta este o cauză pe care toată lumea, atât la nivel individual, cât și prin intermediul companiilor în care activează, trebuie să o sprijine,” a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
De asemenea, potrivit studiului amintit mai sus, schimbările climatice au devenit și o sursă de anxietate petru respondenți, în mod special pentru cei care locuiesc în zone expuse la riscul unor condiții meteorologice extreme, categorie din care fac parte țările mai apropiate de ecuator. Pe de altă parte, chiar și în țările în care posibilitatea unor evenimente meteo extreme este mai mică, cum ar fi țările din Europa Centrală, procentul celor care sunt preocupați de aceste aspecte este destul de ridicat. Astfel, 59% din respondenții din România sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, peste media Europei Cetrală care este de 52%.
Se observă de asemenea o corelație directă între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentul responsabil față de mediu. Printre cele mai comune comportamente regăsim astfel intenția de a economisi energie și apă, de a evita risipa alimentară și limitarea cumpărăturilor la produsele care sunt cu adevărat necesare prin urmare, limitarea supraconsumului. Alte acțiuni semnalate de respondenții din România vizează compostarea deșeurilor menajere sau reducerea ori eliminarea consumului de carne.
Mai concret, 71% din respondenții din țara noastră își limitează deja consumul de energie din locuințe în vreme ce 70% reduc risipa de alimente și cumpără produse sustenabile. De asemenea, 61% dintre români au declarat că evită zborurile opționale sau de agrement în vreme ce 58% au ales să cumpere produse locale. Printre cele mai puțin frecvente acțiuni regăsim alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă sau limitarea consumului de carne, cu 28% fiecare dintre ele. De asemenea, studiul corelează comportamentul durabil și cu vârsta respondenților, cei mai tineri fiind mult mai dispuși în a-și ajusta comportamentele pentru a face față schimbărilor climatice.
„Creșterea preocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului. Deloitte s-a implicat în combaterea schimbărilor climatice într-o manieră proprie, prin investiții de un miliard de dolari în practica sa de sustenabilitate și mediu la nivel global, prin realizarea de studii pe această temă și propunerea de soluții, dar și prin împărtășirea celor mai bune practici în domeniu cu colegii și clienții noștri. Aceasta este o cauză pe care toată lumea, atât la nivel individual, cât și prin intermediul companiilor în care activează, trebuie să o sprijine,” a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall