Studiu Deloitte: romanii considera ca schimbarile climatice sunt cauzate de activitatile umane si isi ajusteaza comportamentul de cumparare pentru a limita impactul negativ asupra mediului
Data publicarii: 18-07-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu Deloitte „Sustainable Actions Index” realizat la nivel global în 26 de țări, opt din zece români consideră că schimbările climatice se datorează în principal activităților umane în vreme ce 67% dintre aceștia și-au ajustat deja comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ pe care acestea îl au asupra mediului înconjurător. Sunt date care plasează comportamentul românilor și disponibilitatea de ajustare a comportamentului acestora, peste media altor țări din regiunea Europei Centrale care au fost incluse în raportul Deloitte.
De asemenea, potrivit studiului amintit mai sus, schimbările climatice au devenit și o sursă de anxietate petru respondenți, în mod special pentru cei care locuiesc în zone expuse la riscul unor condiții meteorologice extreme, categorie din care fac parte țările mai apropiate de ecuator. Pe de altă parte, chiar și în țările în care posibilitatea unor evenimente meteo extreme este mai mică, cum ar fi țările din Europa Centrală, procentul celor care sunt preocupați de aceste aspecte este destul de ridicat. Astfel, 59% din respondenții din România sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, peste media Europei Cetrală care este de 52%.
Se observă de asemenea o corelație directă între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentul responsabil față de mediu. Printre cele mai comune comportamente regăsim astfel intenția de a economisi energie și apă, de a evita risipa alimentară și limitarea cumpărăturilor la produsele care sunt cu adevărat necesare prin urmare, limitarea supraconsumului. Alte acțiuni semnalate de respondenții din România vizează compostarea deșeurilor menajere sau reducerea ori eliminarea consumului de carne.
Mai concret, 71% din respondenții din țara noastră își limitează deja consumul de energie din locuințe în vreme ce 70% reduc risipa de alimente și cumpără produse sustenabile. De asemenea, 61% dintre români au declarat că evită zborurile opționale sau de agrement în vreme ce 58% au ales să cumpere produse locale. Printre cele mai puțin frecvente acțiuni regăsim alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă sau limitarea consumului de carne, cu 28% fiecare dintre ele. De asemenea, studiul corelează comportamentul durabil și cu vârsta respondenților, cei mai tineri fiind mult mai dispuși în a-și ajusta comportamentele pentru a face față schimbărilor climatice.
„Creșterea preocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului. Deloitte s-a implicat în combaterea schimbărilor climatice într-o manieră proprie, prin investiții de un miliard de dolari în practica sa de sustenabilitate și mediu la nivel global, prin realizarea de studii pe această temă și propunerea de soluții, dar și prin împărtășirea celor mai bune practici în domeniu cu colegii și clienții noștri. Aceasta este o cauză pe care toată lumea, atât la nivel individual, cât și prin intermediul companiilor în care activează, trebuie să o sprijine,” a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
De asemenea, potrivit studiului amintit mai sus, schimbările climatice au devenit și o sursă de anxietate petru respondenți, în mod special pentru cei care locuiesc în zone expuse la riscul unor condiții meteorologice extreme, categorie din care fac parte țările mai apropiate de ecuator. Pe de altă parte, chiar și în țările în care posibilitatea unor evenimente meteo extreme este mai mică, cum ar fi țările din Europa Centrală, procentul celor care sunt preocupați de aceste aspecte este destul de ridicat. Astfel, 59% din respondenții din România sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, peste media Europei Cetrală care este de 52%.
Se observă de asemenea o corelație directă între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentul responsabil față de mediu. Printre cele mai comune comportamente regăsim astfel intenția de a economisi energie și apă, de a evita risipa alimentară și limitarea cumpărăturilor la produsele care sunt cu adevărat necesare prin urmare, limitarea supraconsumului. Alte acțiuni semnalate de respondenții din România vizează compostarea deșeurilor menajere sau reducerea ori eliminarea consumului de carne.
Mai concret, 71% din respondenții din țara noastră își limitează deja consumul de energie din locuințe în vreme ce 70% reduc risipa de alimente și cumpără produse sustenabile. De asemenea, 61% dintre români au declarat că evită zborurile opționale sau de agrement în vreme ce 58% au ales să cumpere produse locale. Printre cele mai puțin frecvente acțiuni regăsim alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă sau limitarea consumului de carne, cu 28% fiecare dintre ele. De asemenea, studiul corelează comportamentul durabil și cu vârsta respondenților, cei mai tineri fiind mult mai dispuși în a-și ajusta comportamentele pentru a face față schimbărilor climatice.
„Creșterea preocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului. Deloitte s-a implicat în combaterea schimbărilor climatice într-o manieră proprie, prin investiții de un miliard de dolari în practica sa de sustenabilitate și mediu la nivel global, prin realizarea de studii pe această temă și propunerea de soluții, dar și prin împărtășirea celor mai bune practici în domeniu cu colegii și clienții noștri. Aceasta este o cauză pe care toată lumea, atât la nivel individual, cât și prin intermediul companiilor în care activează, trebuie să o sprijine,” a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI