Psiholog, Elena Ungureanu: Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite
Data publicarii: 29-07-2022 | HR/CarierePotrivit unui studiu citat de Harvard Business Review în anul 2021 realizat pe un eșantion de peste 300 de profesioniști din domenii de consultanță și financiar, munca peste program este neperformantă atât pentru companie cât și pentru angajați.
E greu însă, în practică, să elimini obiceiurile nesănătoase de la locul de muncă astfel încât să poți ajunge la un nivel de echilibru care să fie și sustenabil, între viața profesională și cea privată, familia. Atât bărbații cât și femeile care au participat la studiul amintit mai sus acuză faptul că locurile lor de muncă devin la un moment dat nu doar haotice ci și foarte epuizante și solicitante.
”Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite. Persoanele care știu să separe cele două planuri, personal de profesional, își protejează sănătatea mintală. Work-life balance nu e o fata Morgana, un sofism, ci un proces în sine, o strategie care se învață, se exersează. În ritmul clocotitor al vieții actuale, în care lista de TO DO zilnică este infinită, e greu să te oprești, să găsești calea de mijloc. E nevoie de voință, disciplină și un program de lucru sănătos, echilibrat. Indiferent de domeniul de activitate în care o persoană activează, dacă își prioritizează activitățile și propriile acțiuni, poate atinge acest work-life balance pe care ni-l dorim cu toții atât de mult.” explică psihologul Elena Ungureanu.
Pe de altă parte, pentru a se simți împliniți și pentru a funcționa la un nivel optim având în același timp și rezultate bune la locul de muncă, oamenii trebuie să aibă curajul de a face schimbări și de a ținti obiective mărețe atât din punct de vedere profesional cât și financiar.
„La AVBS Credit, ne-am format o cultură organizaţională care să susţină deopotrivă interesele comune ale organizaţiei, dar şi ale fiecărui membru al echipei, indiferent de experienţa din domeniu, expertiza formată şi vechimea în companie. Profesia de broker de credite oferă oportunităţi de avansare în carieră specialiştilor din domeniul financiar-bancar care au la îndemână un ecosistem de avansare profesională, nu ca angajați, ci ca antreprenori în brokerajul de credite”, povesteşte Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.
Studiile relevă faptul că pentru a atinge acest echilibru între familie și viața profesională, oamenii e de preferat să ia în considerare alternative și să implementeze schimbări. Astfel, începând cu luna aprilie a acestui an, AVBS Credit oferă un discount de 50% din taxa de franciză pentru specialiștii care au parte de experiență în domeniul financiar-bancar și care doresc să obțină franciza în domeniul brokerajului bancar și să facă parte din echipa de top performeri din cadrul companiei AVBS Credit. Potrivit unei analize a aceleași companii realizată în anul 2021, 1 din 3 angajați din acest domeniu ar accesa o franciză în domeniul brokerajului bancar iar 30% dintre aceștia și-ar dori să avanseze în carieră și să se reorienteze către activități mai bine plătite.
Dintre beneficiile pe care o franciză în domeniul brokerajului bancar le-ar putea aduce, amintim câștigurile mult mai mari, programul flexibil care să aducă cu adevărat echilibru între viața profesională și cea de familie, mai mult timp liber dar și independența.
E greu însă, în practică, să elimini obiceiurile nesănătoase de la locul de muncă astfel încât să poți ajunge la un nivel de echilibru care să fie și sustenabil, între viața profesională și cea privată, familia. Atât bărbații cât și femeile care au participat la studiul amintit mai sus acuză faptul că locurile lor de muncă devin la un moment dat nu doar haotice ci și foarte epuizante și solicitante.
”Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite. Persoanele care știu să separe cele două planuri, personal de profesional, își protejează sănătatea mintală. Work-life balance nu e o fata Morgana, un sofism, ci un proces în sine, o strategie care se învață, se exersează. În ritmul clocotitor al vieții actuale, în care lista de TO DO zilnică este infinită, e greu să te oprești, să găsești calea de mijloc. E nevoie de voință, disciplină și un program de lucru sănătos, echilibrat. Indiferent de domeniul de activitate în care o persoană activează, dacă își prioritizează activitățile și propriile acțiuni, poate atinge acest work-life balance pe care ni-l dorim cu toții atât de mult.” explică psihologul Elena Ungureanu.
Pe de altă parte, pentru a se simți împliniți și pentru a funcționa la un nivel optim având în același timp și rezultate bune la locul de muncă, oamenii trebuie să aibă curajul de a face schimbări și de a ținti obiective mărețe atât din punct de vedere profesional cât și financiar.
„La AVBS Credit, ne-am format o cultură organizaţională care să susţină deopotrivă interesele comune ale organizaţiei, dar şi ale fiecărui membru al echipei, indiferent de experienţa din domeniu, expertiza formată şi vechimea în companie. Profesia de broker de credite oferă oportunităţi de avansare în carieră specialiştilor din domeniul financiar-bancar care au la îndemână un ecosistem de avansare profesională, nu ca angajați, ci ca antreprenori în brokerajul de credite”, povesteşte Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.
Studiile relevă faptul că pentru a atinge acest echilibru între familie și viața profesională, oamenii e de preferat să ia în considerare alternative și să implementeze schimbări. Astfel, începând cu luna aprilie a acestui an, AVBS Credit oferă un discount de 50% din taxa de franciză pentru specialiștii care au parte de experiență în domeniul financiar-bancar și care doresc să obțină franciza în domeniul brokerajului bancar și să facă parte din echipa de top performeri din cadrul companiei AVBS Credit. Potrivit unei analize a aceleași companii realizată în anul 2021, 1 din 3 angajați din acest domeniu ar accesa o franciză în domeniul brokerajului bancar iar 30% dintre aceștia și-ar dori să avanseze în carieră și să se reorienteze către activități mai bine plătite.
Dintre beneficiile pe care o franciză în domeniul brokerajului bancar le-ar putea aduce, amintim câștigurile mult mai mari, programul flexibil care să aducă cu adevărat echilibru între viața profesională și cea de familie, mai mult timp liber dar și independența.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024
- Studiu Deloitte: increderea in evolutia economiei isi revine dupa caderea abrupta de anul trecut, insa in ritm mai lent decat dupa criza financiara globala
- Schneider Electric va moderniza și automatiza întreaga rețea de distribuție electrică de medie tensiune a Serbiei