BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
Data publicarii: 03-08-2022 | EconomieGrupul BASF a înregistrat o creștere de 3,2 miliarde de euro a cifrei de afaceri în cel de-al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu T2 2021, aceasta ajungând la 23 de miliarde de euro. Vorbim astfel de o creștere de peste șaisprezece procente datorată în primul rând creșterilor semnificative de preț pe care grupul a reușit să le introducă pe toate segmentele.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate