BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
Data publicarii: 03-08-2022 | EconomieGrupul BASF a înregistrat o creștere de 3,2 miliarde de euro a cifrei de afaceri în cel de-al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu T2 2021, aceasta ajungând la 23 de miliarde de euro. Vorbim astfel de o creștere de peste șaisprezece procente datorată în primul rând creșterilor semnificative de preț pe care grupul a reușit să le introducă pe toate segmentele.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI