BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie

Data publicarii: 03-08-2022 | Economie
Grupul BASF a înregistrat o creștere de 3,2 miliarde de euro a cifrei de afaceri în cel de-al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu T2 2021, aceasta ajungând la 23 de miliarde de euro. Vorbim astfel de o creștere de peste șaisprezece procente datorată în primul rând creșterilor semnificative de preț pe care grupul a reușit să le introducă pe toate segmentele.

„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.

Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.

Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.

În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.

„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.

Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.

La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.

Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.