BASF are din nou o crestere puternica a veniturilor in ciuda preturilor in crestere la materii prime si energie
Data publicarii: 03-08-2022 | EconomieGrupul BASF a înregistrat o creștere de 3,2 miliarde de euro a cifrei de afaceri în cel de-al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu T2 2021, aceasta ajungând la 23 de miliarde de euro. Vorbim astfel de o creștere de peste șaisprezece procente datorată în primul rând creșterilor semnificative de preț pe care grupul a reușit să le introducă pe toate segmentele.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
„În ciuda prețurilor ridicate la materii prime și energie, am obținut venituri puternice și în al doilea trimestru”, a declarat dr. Martin Brudermüller, președintele Consiliului Directorilor al BASF SE, prezentând rezultatele pentru al doilea trimestru al anului 2022, împreună cu Directorul financiar Dr. Hans-Ulrich Engel. BASF a publicat, deja, datele preliminare pe 11 iulie.
Venitul înainte de impozite și dobânzi (EBIT) a ajuns astfel la o valoare de 2,3 miliarde de euro. Au crescut semnificativ veniturile pe segmentele Soluții Agricole și Nutriție&Îngrijire, o creștere ușoară fiind înregistrată și pe segmentul Soluții industriale.
Astfel, EBIT a crescut cu 34 de milioane de euro raportat la valorile înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului trecut în vreme ce EBITDA (venitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 76 de milioane de euro, până la 3,3 miliarde de euro.
În ceea ce privește segmentele de activitate ale grupului BASF, cel de Produse chimice a beneficiat de o creștere considerabilă de 27,2% raportat la cel de-al doilea trimestru al anului 2021.
„Creșterea cifrei de afaceri a fost determinată, în primul rând, de prețurile semnificativ mai mari în ambele divizii, în principal ca urmare a transferului prețurilor majorate la materiile prime și energie, pe un fond de cerere puternică și continuă. EBIT excluzând cheltuielile excepționale, în valoare de 853 milioane de euro, a rămas la un nivel ridicat, dar a fost considerabil sub câștigurile excepțional de puternice din același trimestru al anului precedent. Acest lucru s-a datorat, în primul rând, veniturilor considerabil mai mici din divizia Petrochimice, în principal din cauza costurilor fixe mai ridicate ca urmare a creșterii prețurilor la energie și a efectelor valutare”, se arată în comunicatul oficial al companiei.
Și pe segmentul Materiale s-au înregistrat creșteri. De altfel, cifra de afaceri a fost cu 29,9% mai mare decât în T2 2021, ajungând la 4,9 miliarde de euro pe acest segment, creștere care s-a datorat în mare măsură diviziei Monomeri. Segmentul Soluții industriale s-a bucurat de creșteri de asemenea, cifra de afaceri pe acest segment ajungând la 2,6 miliarde de euro, cu 12,1% mai mult decât în cel de-al doilea trimestru al anului trecut.
La polul opus s-a situat pe de altă parte segmentul de Tehnologii de suprafață, cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de euro, în scădere cu 7,6% față de cel de-al doilea trimestru din 2021, produsele de acoperire neavând capacitatea de a compensa declinul puternic al diviziei de Catalizatori.
Amintim de asemenea segmentele de Nutriție și îngrijire dar și Soluții agricole, unde s-au înregistrat de asemenea creșteri de 30,9% respectiv 25,3%, cifrele de afaceri pe aceste segmente ajungând la 2,1 miliarde de euro în cazul Nutriție și îngrijire și 2,5 miliarde de euro în cazul Soluții agricole.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj EY România: Marile companii locale vor face investiţii pentru a se proteja de atacuri cibernetice şi impactul lor asupra datelor financiar-fiscale
- Opinie Deloitte: Schimbari majore la impozitarea in domeniul HoReCa si a microîntreprinderilor. Ce regim fiscal alegem?
- Studiu Deloitte: pesimism mai puternic decat la inceputul pandemiei vizavi de conditiile economice in randul firmelor de capital privat din Europa Centrala
- Cushman & Wakefield Echinox: DPD a închiriat 3.500 mp spații de depozitare în VGP Park Arad
- Consumatorii renunță mai ușor decât înainte de pandemie la un brand după doar o experiență negativă. Interacțiunea umană rămâne importantă pentru loialitate
- Opinie Deloitte: Digitalizarea ANAF – ce obligatii au contribuabilii vizati de RO e-Transport?
- EY România: Importatorii europeni obligați să realizeze activități de “due diligence” pentru achizițiile de mărfuri rusești
- Psiholog, Elena Ungureanu: Gestionarea echilibrului dintre carieră și viața personală este o problematică de ordin psihic deoarece procesul în sine implică trasarea de limite
- Succes obtinut de Libra Internet Bank - peste 21 milioane de lei atrase printr-o noua emisiune de obligatiuni
- Accor anunță deschiderea The Emporium Plovdiv - MGallery Inbox
- Sondaj EY România: Marea majoritate a contribuabililor nu a solicitat niciodată dobânzi aferente rambursărilor de TVA întârziate
- Radu Diaconu devine partener al EY România, în cadrul echipei de consultanță fiscală și juridică
- Studiu Deloitte: romanii considera ca schimbarile climatice sunt cauzate de activitatile umane si isi ajusteaza comportamentul de cumparare pentru a limita impactul negativ asupra mediului
- Opinie Deloitte: „Taxa Netflix”, un nou impozit in Romania
- Lidl ajunge la peste 12.000 de magazine in toate cele 31 de tari in care este prezent