Raport PwC: Vânzările de mașini verzi din Europa au scăzut în trimestrul al doilea, după creșterile record din 2021
Data publicarii: 02-09-2022 | AutoPotrivit unei analize recente realizate de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, după creșterile record (100% în primul trimestru, respectiv 259% în cel de-al doilea) înregistrate în primele două trimestre ale anului 2021, vânzările de mașini verzi (hibrid, electrice și hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Astfel în perioada respectivă au fost vândute 1039 milioane de vehicule. Printre cauzele acestui declin regăsim și problemele pe care producătorii le au cu lipsa de componente.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere