Raport PwC: Vânzările de mașini verzi din Europa au scăzut în trimestrul al doilea, după creșterile record din 2021
Data publicarii: 02-09-2022 | AutoPotrivit unei analize recente realizate de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, după creșterile record (100% în primul trimestru, respectiv 259% în cel de-al doilea) înregistrate în primele două trimestre ale anului 2021, vânzările de mașini verzi (hibrid, electrice și hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Astfel în perioada respectivă au fost vândute 1039 milioane de vehicule. Printre cauzele acestui declin regăsim și problemele pe care producătorii le au cu lipsa de componente.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor