Raport PwC: Vânzările de mașini verzi din Europa au scăzut în trimestrul al doilea, după creșterile record din 2021
Data publicarii: 02-09-2022 | AutoPotrivit unei analize recente realizate de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, după creșterile record (100% în primul trimestru, respectiv 259% în cel de-al doilea) înregistrate în primele două trimestre ale anului 2021, vânzările de mașini verzi (hibrid, electrice și hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Astfel în perioada respectivă au fost vândute 1039 milioane de vehicule. Printre cauzele acestui declin regăsim și problemele pe care producătorii le au cu lipsa de componente.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Raportul PwC subliniază creșterile de 100% în primul trimestru al anului 2021 respectiv de 259% în cel de-al doilea pe acest segment de piață, un avans care s-a temperat apoi treptat la 32% în trimestrul al treilea și 6% în cel de-al patrulea. Piața părea să-și revină în primele trei luni ale acestui an atunci când s-a înregistrat o creștere de 13%.
”Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel. Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
Evoluția este pe de altă parte pozitivă și în ceea ce privește cota de piață a mașinilor verzi din Europa, care a ajuns în prezent la 45,6% din care mai mult de jumătate reprezintă hibride. Pe de altă parte, în creștere în cel de-al doilea trimestru al acestui an au fost doar mașinile electrice, cu un avans de 8,1%. Mașinile hibrid și plug-in au scăzut însă cu 17,5% respectiv 4,8%. Acest declin este cauzat în mare măsură de lipsa de disponibilitate a componentelor esențiale, mare parte din producătorii de automobile acordând prioritate vehiculelor electrice (BEV).
”Vânzările de mașini verzi și, în special, cele full electric vor continua să crească la nivel european, pe fondul obiectivelor ambițioase privind reducerile emisiilor de CO2 și de eliminare treptată a motoarelor cu combustie internă în anumite state. Toate acestea încurajează producătorii de automobile să-și orienteze strategia în această direcție, pentru anii următori fiind anunțate investiții masive în lansarea de noi modele, dar și în producția de baterii și noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, vânzările de mașini verzi au crescut cu 29% în cel de-al doilea trimestru al acestui an față de perioada echivalentă a anului 2021.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial