Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile apeleaza tot mai mult la solutii bazate pe tehnologie
Data publicarii: 14-09-2022 | IT&CPotrivit studiului Orchestrating Workforce Ecosystems realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, politica de personal a companiilor din întreaga lume se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologiile moderne pentru a suplini deficitul de forță de muncă.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall