Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile apeleaza tot mai mult la solutii bazate pe tehnologie
Data publicarii: 14-09-2022 | IT&CPotrivit studiului Orchestrating Workforce Ecosystems realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, politica de personal a companiilor din întreaga lume se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologiile moderne pentru a suplini deficitul de forță de muncă.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere