Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile apeleaza tot mai mult la solutii bazate pe tehnologie
Data publicarii: 14-09-2022 | IT&CPotrivit studiului Orchestrating Workforce Ecosystems realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, politica de personal a companiilor din întreaga lume se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologiile moderne pentru a suplini deficitul de forță de muncă.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025