Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile apeleaza tot mai mult la solutii bazate pe tehnologie
Data publicarii: 14-09-2022 | IT&CPotrivit studiului Orchestrating Workforce Ecosystems realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, politica de personal a companiilor din întreaga lume se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologiile moderne pentru a suplini deficitul de forță de muncă.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate