Studiu Deloitte-MIT Sloan Management Review: companiile apeleaza tot mai mult la solutii bazate pe tehnologie
Data publicarii: 14-09-2022 | IT&CPotrivit studiului Orchestrating Workforce Ecosystems realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, politica de personal a companiilor din întreaga lume se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologiile moderne pentru a suplini deficitul de forță de muncă.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Astfel, aproape 60% dintre companii estimează o creștere a gradului de utilizare a inteligenței artificiale, a boților de chat sau a roboților, în vreme ce 37% prevăd o colaborare mult mai intensă cu dezvoltatorii de aplicații mobile în următorii ani.
Astfel, majoritatea respondenților consideră ca fiind benefică organizarea forței de muncă sub forma unui ecosistem definit ca o structură formată atât din colaboratorii interni cât și cei externi, între care să fie stabilite relații de interdependență și complementaritate. Scopul final este evident, cel de a genera o valoare adăugată pentru organizațiile pentru care aceștia prestează servicii profesionale.
De asemenea, 93% din companii consideră angajații externi ca făcând deja parte din organizație. Pe de altă parte, doar 30% dintre acestea sunt capabile de a gestiona o structură mixtă a forței de muncă. Printre colaboratorii externi se numără atât furnizorii de servicii cât și angajații pe perioadă determinată sau pe bază de proiect, furnizorii de soluții tehnologice și dezvoltatorii acestora dar și agenții de comunicare.
Printre principalele motive pentru care companiile apelează la resurse externe de forță de muncă se numără nevoia de reducere a costurilor, luată în calcul de 62% dintre respondenți sau intenția de a migra către un model de lucru la cerere bazat pe o schemă variabilă de personal, opțiune amintită de 41% dintre respondenți. De asemenea, 40% dintre companii au amintit și nevoia de a atrage mai mulți angajați cu abilități de bază.
„Rezultatele studiului indică faptul că forța de muncă nu mai poate fi definită strict în termeni de angajați permanenți, cu normă întreagă, și nici măcar sub formă de personal uman. Pe de altă parte, nevoia de flexibilitate, tot mai evidentă în perioada recentă pe fondul evenimentelor care au perturbat economia globală, cum ar fi pandemia de COVID-19 sau războiul din Ucraina, determină companiile să caute metode de optimizare a forței de muncă, în special în piețele în care aceasta este deficitară. Însă angajatorii care vor să accelereze în această direcție trebuie să se asigure că respectă cadrul legislativ aplicabil în piața muncii din jurisdicția în care activează, mai permisiv sau mai restrictiv, de la caz la caz.
În mod particular în Europa, e nevoie de atenție sporită în alinierea pe scară largă la aceste tendințe de construcție diferită și orchestrare a forței de muncă în organizații, întrucât ansamblul legislativ încă nu a fost adaptat să răspundă diferitelor provocări pe care orice practică nouă le aduce, mai ales când vorbim de relația cu angajații”, a declarat Raluca Bontaș, Partener, Global Employer Services, Deloitte România.
Nu în ultimul rând, 49% dintre cei care au participat la studiu, consideră că o structură optimă de personal trebuie să conțină atât angajați interni cât și externi, condiția principală fiind ca cei din prima categorie să fie cei dominanți din punct de vedere procentual. De asemenea, 74% dintre directorii de companii chestionați cu această ocazie, sunt de părere că gestionarea eficientă a colaboratorilor externi este esențială pentru succesul organizațiilor pe care le conduc și din care fac parte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania