Studiu EY: China, Norvegia și Suedia conduc detașat în privința gradului de pregătire pentru adoptarea vehiculelor electrice
Data publicarii: 19-09-2022 | AutoPotrivit celui mai recent raport EY privind gradul de pregătire al țărilor pentru vehiculele electrice, China își păstrează fotoliul de lider în acest top care vizează progresul către un viitor al vehiculelor electrice. Indicele luat în calcul de EY analizează gradul în care primele 14 piețe pentru vehicule electrice sunt pregătite luând în calcul oferta, cererea și reglementările. Nou intrată în Index, Norvegia a urcat direct pe locul 2, la mică distanță de China. Primele cinci locuri sunt completate de Suedia, Germania și Regatul Unit.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere