Studiu EY: China, Norvegia și Suedia conduc detașat în privința gradului de pregătire pentru adoptarea vehiculelor electrice
Data publicarii: 19-09-2022 | AutoPotrivit celui mai recent raport EY privind gradul de pregătire al țărilor pentru vehiculele electrice, China își păstrează fotoliul de lider în acest top care vizează progresul către un viitor al vehiculelor electrice. Indicele luat în calcul de EY analizează gradul în care primele 14 piețe pentru vehicule electrice sunt pregătite luând în calcul oferta, cererea și reglementările. Nou intrată în Index, Norvegia a urcat direct pe locul 2, la mică distanță de China. Primele cinci locuri sunt completate de Suedia, Germania și Regatul Unit.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online