EY Romania: Creșterea puternică a modelelor de tip as-a-service va genera o creștere puternică a veniturilor dincolo de sectorul tehnologic
Data publicarii: 14-11-2022 | EconomiePotrivit raportului EY „As a Service Business Operations & Transformation: When Customers change the way they buy, should not you change the way you sell?”, rapport bazat pe interviuri realizate în rândul a 1200 de organizații din întreaga lume cu scopul de a evalua tendințele de adoptare a XaaS în toate industriile, disponibilitatea companiilor de a adopta modelele „as a service” XaaS a crescut de la debutul pandemiei de Covid-19 și până acum. Cele mai mari creșteri din acest punct de vedere s-au înregistrat în sectorul tehnologic.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere