EY Romania: Creșterea puternică a modelelor de tip as-a-service va genera o creștere puternică a veniturilor dincolo de sectorul tehnologic
Data publicarii: 14-11-2022 | EconomiePotrivit raportului EY „As a Service Business Operations & Transformation: When Customers change the way they buy, should not you change the way you sell?”, rapport bazat pe interviuri realizate în rândul a 1200 de organizații din întreaga lume cu scopul de a evalua tendințele de adoptare a XaaS în toate industriile, disponibilitatea companiilor de a adopta modelele „as a service” XaaS a crescut de la debutul pandemiei de Covid-19 și până acum. Cele mai mari creșteri din acest punct de vedere s-au înregistrat în sectorul tehnologic.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Astfel, potrivit raportului, deși doar 9% dintre companiile respondente au finalizat deha transformările XaaS, 85% dintre acestea se află în stadiul de progres, fie în faza de pilot, fie în cea de operare pe scară largă.
“Digitalizarea forţată de COVID-19 a determinat consumatorii nu doar să migreze către modelul online, dar şi să îşi regândească priorităţile şi modul de interacţiune cu serviciile publice şi private. Vedem inclusiv în România o accelerare a mentalităţii consumatorilor către modele de business care îmbină necesitatea cu sustenabilitatea, altele care nu vând doar un produs, ci un ecosistem de servicii şi produse integrate sau modele care şi-au schimbat modul de abordare a clienţilor fiind gata să investească alături de ei pentru un succes comun.
Ceea ce înainte era doar tranzacţional va migra către un schimb continuu de informaţie, în care ambele părţi vor primi şi da informaţii pentru a se putea îmbunătăţi şi oferi servicii mai performante şi mai precise clienţilor sau furnizorilor. Având în vedere deficitul major al pieţei de muncă din România în zona de vânzare şi marketing, sfătuim firmele din România să îşi regândească fluxul interacţiunii cu clienţii pentru îmbunătăţirea experienţei online şi offline şi înţelegerea nevoilor lor, cât şi a furnizorilor pentru a investi rapid şi adapta organizaţia către modelul de business optim,” spune Cristian Cârstoiu, Chief Innovation Officer, EY România.
54% dintre companiile care au răspuns la sondajul EY sunt deja pregătite pentru a adopta XaaS, în timp ce numărul companiilor care nu sunt pregătite încă pentru acest pas a scăzut de la 13% în 2019, înainte de pandemie, la doar 2% în prezent. Asistăm de asemenea la un optimism remarcabil cu privire la impactul financiar al XaaS, 67% dintre respondenți așteptându-se la creșteri care să genereze 100 de milioane de dolari în vreme ce 21% anticipează creșteri de peste 1 miliard de dolari. Mai mult, peste jumătate din cei care au participat la studiu cred că evaluarea companiilor lor va crește cu 50% dacă vor trece la XaaS.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate