Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii privați, activi mai ales pe segmentul rezidențial, investesc acum și în proprietăți comerciale
Data publicarii: 28-11-2022 | ImobiliarePotrivit datelor publicate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, achiziția de proprietăți generatoare de venituri reprezintă o opțiune din ce în ce mai populară în rândurile investitorilor privați români sau străini care intenționează să plaseze noi active. În această categorie intră și cei care până în urmă cu câțiva ani erau interesați mai degrabă de sectorul rezidențial unde ținteau achiziția de proprietăți așa-zise „trofeu”. Descoperim astfel o nouă abordare și un apetit din ce în ce mai mare pentru toate segmentele pieței, birouri, retail, hoteluri, industrie și așa mai departe.
Bugetele alocate pentru o singură proprietate încep în acest moment de la 2-3 milioane de euro și pot depăși 10-15 milioane de euro, în funcție de achiziție. Astfel, după ce pentru mult timp rezidențialele de lux și premium au reprezentat pentru acești investitori principalul tip de plasament pe piața imobiliară locală, pe fondul creșterii prețurilor pentru imobile invers proporțional cu chiriile, randamentele s-au diminuat.
”Această categorie de cumpărători de active imobiliare, pe care noi o numim private investors (investitori privați), acoperă un segment de piață pe care fondurile și investitorii instituționali au o expunere redusă, pentru că nu se încadrează în strategiile lor de achiziții. Astfel, fie că vorbim despre antreprenori care au lichidități disponibile din alte business-uri, fie de familii care investesc de mulți ani pe piața imobiliară, investitorii privați sunt extrem de activi și doar în ultimii trei ani au făcut achiziții care pot fi estimate la 200 milioane de euro,” spune Mihaela Pană, partner Residential Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Acest tip de investitori nu au în general nevoie de finanțare deoarece dispun deja de lichidități suficiente și investesc nu doar în proiecte imobiliare rezidențiale ci și în produse care aduc venituri imediate precum spațiile comerciale, clădiri de birouri în zone foarte atractive din punct de vedere logistic. Aceștia acționează fie în nume propriu, fie în asociere cu fonduri de investiții private pentru a achiziționa produse sau proiecte diverse și mult mai valoroase decât bugetul de pornire.
”Am observat în timp o schimbare a focusului investitorilor privați, cererile acestora fiind tot mai diverse și având ca strategie diversificarea portofoliilor imobiliare. Mai mult decât atât, doar în ultimii doi ani, compania noastră a oferit consultanță pentru tranzacții de aproape 50 de milioane de euro, cea mai mare dintre acestea având ca obiect un portofoliu de spații de retail în București, în valoare de circa 20 de milioane de euro,” conchide Mihaela Pană.
Bugetele alocate pentru o singură proprietate încep în acest moment de la 2-3 milioane de euro și pot depăși 10-15 milioane de euro, în funcție de achiziție. Astfel, după ce pentru mult timp rezidențialele de lux și premium au reprezentat pentru acești investitori principalul tip de plasament pe piața imobiliară locală, pe fondul creșterii prețurilor pentru imobile invers proporțional cu chiriile, randamentele s-au diminuat.
”Această categorie de cumpărători de active imobiliare, pe care noi o numim private investors (investitori privați), acoperă un segment de piață pe care fondurile și investitorii instituționali au o expunere redusă, pentru că nu se încadrează în strategiile lor de achiziții. Astfel, fie că vorbim despre antreprenori care au lichidități disponibile din alte business-uri, fie de familii care investesc de mulți ani pe piața imobiliară, investitorii privați sunt extrem de activi și doar în ultimii trei ani au făcut achiziții care pot fi estimate la 200 milioane de euro,” spune Mihaela Pană, partner Residential Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Acest tip de investitori nu au în general nevoie de finanțare deoarece dispun deja de lichidități suficiente și investesc nu doar în proiecte imobiliare rezidențiale ci și în produse care aduc venituri imediate precum spațiile comerciale, clădiri de birouri în zone foarte atractive din punct de vedere logistic. Aceștia acționează fie în nume propriu, fie în asociere cu fonduri de investiții private pentru a achiziționa produse sau proiecte diverse și mult mai valoroase decât bugetul de pornire.
”Am observat în timp o schimbare a focusului investitorilor privați, cererile acestora fiind tot mai diverse și având ca strategie diversificarea portofoliilor imobiliare. Mai mult decât atât, doar în ultimii doi ani, compania noastră a oferit consultanță pentru tranzacții de aproape 50 de milioane de euro, cea mai mare dintre acestea având ca obiect un portofoliu de spații de retail în București, în valoare de circa 20 de milioane de euro,” conchide Mihaela Pană.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial