Mai mult de jumătate dintre români schimbă anvelopele mașinii personale o dată la doi sau trei ani
Data publicarii: 28-11-2022 | AutoPotrivit unui studiu realizat recent de Arcoplast Anvelope, 71,5% dintre români susțin că folosesc atât anvelope de vară cât și anvelope de iarnă pentru mașinile lor personale. Doar 28,5% dintre respondenți spun că utilizează anvelope de tip „all season”.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în această vară la solicitarea Arcoplast Anvelope de către Mediabook Company pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online.
Bugetul alocat de români pentru achiziționarea unui set complet de patru anvelope este pentru 53% dintre respondenți cuprins între 800 și 1200 de lei, în vreme ce 28,8% dintre aceștia au spus că sunt dispuși să aloce peste 1200 de lei pentru acest lucru. Pe de altă parte, avem și un procent de 18,2% care nu cheltuiesc mai mult de 800 de lei pentru un set de anvelope.
La întrebarea „cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, 57,9% dintre respondenți au spus că fac acest lucru o dată la doi sau trei ani. Doar 10,3% dintre cei care au răspuns la studiul Arcoplast Anvelope spun că înlocuiesc anvelopele mașinilor personale cu unele noi o dată pe an în vreme ce 29% spun că o fac doar o dată la patru sau cinci ani. Există și un procent de 3,2% care achiziționează anvelope noi o dată la șase ani sau chiar mai mult.
Care sunt însă principalele surse din care românii își achiziționează anvelopele noi? Ei bine, potrivit sondajului Arcoplast Anvelope, 66,1% dintre români își cumpără anvelope noi pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau dealeri locali. Pe de altă parte, studiul relevă și un procent de 24,4% deci, aproape un sfert dintre respondenți, care preferă magazinele online ca sursă principală pentru achiziționarea de noi anvelope în vreme ce 2,5% folosesc surse multiple pentru a face acest lucru.
La întrebarea cu privire la importanța prețului, 87,8% dintre respondenți au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important în vreme ce 10,2% au afirmat că acordă o atenție/importanță de nivel mediu prețului anvelopelor. Doar 2% din respondenți au spus că acest criteriu este puțin sau chiar deloc important.
Printre alte criterii care contează atunci când luăm decizia de a schimba anvelopele mașinilor personale, remarcăm eficiența, rezistența, marca, zgomotul produs la rulare dar și manevrabilitatea și capacitatea de frânare pe diferite tipuri de carosabil și în diferite condiții meteo.
Ca sursă de informare înainte de a lua decizia de a schimba anvelopele, 64% dintre respondenți apelează la site-urile de specialitate în vreme ce 29% apelează la service-uri auto, dealeri locali sau mecanici auto. Doar 4% dintre români se bazează pe materiale promoționale și doar 2,6% pe sfatul prietenilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024