Banca Transilvania: creștere susținută a clienților și operațiunilor în primele nouă luni ale anului
Data publicarii: 30-11-2022 | Finante-BanciPrimele trei trimestre ale acestui an s-au dovedit profitabile pentru Grupul Banca Transilvania, care a raportat un profit net consolidat de 1.678 milioane de lei, din care 1.441 milioane este al băncii. Subsidiarele și participațiile de capital au adunat la rândul lor un profit net de 237 milioane de lei.
De asemenea, activele grupului au ajuns la 141 miliarde de lei la finalul lunii septembrie a anului curent, o creștere de 6,6% raportat la prima lună a anului.
“Am continuat creșterea constantă a numărului clienților și tranzacțiilor, cu o dinamică mult peste media pieței. Am crescut susținut și am finanțat companiile și oamenii, în ciuda faptului că piața financiară este mai plină de incertitudini ca oricând și costurile de finanțare și cerințele de capital sunt factori suplimentari care induc incertitudine în economie.
Rămânem și pe viitor atașati de obiectivul nostru – de a fi principalul susținător al economiei și al statului, pentru dezvoltarea României”, afirmă Ӧmer Tetik, Director General BT.
În ceea ce privește creditele Băncii Transilvania, acestea au crescut în primele nouă luni ale anului până la 63,2 miliarde de lei. Comparativ cu începutul anului, creditele pentru persoanele juridice au crescut cu 32% până la 27,2 miliarde de lei, în vreme ce creditele pentru persoanele fizice au crescut cu 7,4%, ajungând la 27,6 miliarde de lei.
Și soldul creditelor acordate de Banca Transilvania a crescut cu aproape trei miliarde de lei doar pe parcursul celui de-al treilea trimestru, ajungând la 67,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada ianuarie-septembrie, BT a acordat 206.000 de credite populației și firmelor.
Depozitele clienților Grupului Banca Transilvania au crescut de asemenea în ultimele luni, ajungând la 113,4 miliarde de lei, o creștere de 5% față de cifrele vehiculate la începutul lui 2022. Din acestea, 74,6 miliarde de lei reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce persoanele juridice dispun de depozite de 38,9 miliarde de lei.
Și veniturile operaționale ale Grupului BT au crescut cu 19% în ultimele nouă luni, până la 3,8 miliarde de lei, pe fondul creșterii volumelor operaționale. În tot acest timp, numărul clienților activi a ajuns la 3,8 milioane, cu 4,7% mai mult decât la începutul acestui an. Primele nou luni ale lui 2022 au adus astfel 313.000 clienți noi.
De asemenea, activele grupului au ajuns la 141 miliarde de lei la finalul lunii septembrie a anului curent, o creștere de 6,6% raportat la prima lună a anului.
“Am continuat creșterea constantă a numărului clienților și tranzacțiilor, cu o dinamică mult peste media pieței. Am crescut susținut și am finanțat companiile și oamenii, în ciuda faptului că piața financiară este mai plină de incertitudini ca oricând și costurile de finanțare și cerințele de capital sunt factori suplimentari care induc incertitudine în economie.
Rămânem și pe viitor atașati de obiectivul nostru – de a fi principalul susținător al economiei și al statului, pentru dezvoltarea României”, afirmă Ӧmer Tetik, Director General BT.
În ceea ce privește creditele Băncii Transilvania, acestea au crescut în primele nouă luni ale anului până la 63,2 miliarde de lei. Comparativ cu începutul anului, creditele pentru persoanele juridice au crescut cu 32% până la 27,2 miliarde de lei, în vreme ce creditele pentru persoanele fizice au crescut cu 7,4%, ajungând la 27,6 miliarde de lei.
Și soldul creditelor acordate de Banca Transilvania a crescut cu aproape trei miliarde de lei doar pe parcursul celui de-al treilea trimestru, ajungând la 67,8 miliarde de lei. Mai mult, în perioada ianuarie-septembrie, BT a acordat 206.000 de credite populației și firmelor.
Depozitele clienților Grupului Banca Transilvania au crescut de asemenea în ultimele luni, ajungând la 113,4 miliarde de lei, o creștere de 5% față de cifrele vehiculate la începutul lui 2022. Din acestea, 74,6 miliarde de lei reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce persoanele juridice dispun de depozite de 38,9 miliarde de lei.
Și veniturile operaționale ale Grupului BT au crescut cu 19% în ultimele nouă luni, până la 3,8 miliarde de lei, pe fondul creșterii volumelor operaționale. În tot acest timp, numărul clienților activi a ajuns la 3,8 milioane, cu 4,7% mai mult decât la începutul acestui an. Primele nou luni ale lui 2022 au adus astfel 313.000 clienți noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial