Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
Data publicarii: 03-01-2023 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Holiday Survey 2022, cheltuielile din acest an aferente sărbătorilor de iarnă se mențin la același nivel din anul trecut chiar dacă 37% dintre consumatori spun că au parte de o situație financiară mai proastă decât în 2021 și nu mai puțin de 73% se așteaptă ca prețurile să fie mai mari. Chiar și consumatorii cu venituri mici plănuiesc să cheltuiască cu 25% mai mult în acest an decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 77% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a vânzărilor în luna decembrie a acestui an, raportat la cifrele vehiculate în ultima lună a anului trecut.
Studiul Deloitte Holiday Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj de opinie la care au răspuns aproape 5000 de consumatori din SUA dar și 40 de directori de companii din retail care în proporție de 90% se bucură de venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Același studiu scoate în evidență faptul că 41% dintre consumatori prevăd o evoluție defavorabilă a economiei în anul care urmează. În anii trecuți, 2021 și 2020, acest procent era de 33% respectiv 27%. În acest context, oamenii intenționează să renunțe la cumpărăturile non-esențiale care vor scădea în acest an cu 12% pentru a oferi cadouri sub formă de produse sau sub forma unor experiențe care implică socializare. Pe de altă parte, va scădea și numărul mediu de cadouri oferite, de la 16 în 2021 la 9 în 2022. Preferința se mută pe cardurile cadou, în creștere cu 7%.
De asemenea, consumatorii caută să compenseze creșterile de prețuri prin achiziția de produse reutilizabile (folosite sau recondiționate) în proporție de 32% în vreme ce 48% dintre comercianți își propun să vândă astfel de produse în acest sezon de cadouri.
„Inflația reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru populație în majoritatea statelor lumii. În aceste condiții, 34% dintre cetățenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții. În România, 54% dintre respondenți au indicat scumpirea bunurilor de consum și a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă. Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creșterii economiei românești (+7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La fel ca în anii trecuți, sezonul este dominat de cumpărăturile online. Pe de altă parte, magazinele fizice au început să își recâștige din terenul pierdut în perioada pandemiei de Covid-19. Astfel, în acest an, 35% din bugetul alocat cadourilor va merge către magazinele fizice în vreme ce 63% va merge către magazinele online.
Studiul Deloitte Holiday Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj de opinie la care au răspuns aproape 5000 de consumatori din SUA dar și 40 de directori de companii din retail care în proporție de 90% se bucură de venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Același studiu scoate în evidență faptul că 41% dintre consumatori prevăd o evoluție defavorabilă a economiei în anul care urmează. În anii trecuți, 2021 și 2020, acest procent era de 33% respectiv 27%. În acest context, oamenii intenționează să renunțe la cumpărăturile non-esențiale care vor scădea în acest an cu 12% pentru a oferi cadouri sub formă de produse sau sub forma unor experiențe care implică socializare. Pe de altă parte, va scădea și numărul mediu de cadouri oferite, de la 16 în 2021 la 9 în 2022. Preferința se mută pe cardurile cadou, în creștere cu 7%.
De asemenea, consumatorii caută să compenseze creșterile de prețuri prin achiziția de produse reutilizabile (folosite sau recondiționate) în proporție de 32% în vreme ce 48% dintre comercianți își propun să vândă astfel de produse în acest sezon de cadouri.
„Inflația reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru populație în majoritatea statelor lumii. În aceste condiții, 34% dintre cetățenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții. În România, 54% dintre respondenți au indicat scumpirea bunurilor de consum și a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă. Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creșterii economiei românești (+7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La fel ca în anii trecuți, sezonul este dominat de cumpărăturile online. Pe de altă parte, magazinele fizice au început să își recâștige din terenul pierdut în perioada pandemiei de Covid-19. Astfel, în acest an, 35% din bugetul alocat cadourilor va merge către magazinele fizice în vreme ce 63% va merge către magazinele online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate