Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
Data publicarii: 03-01-2023 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Holiday Survey 2022, cheltuielile din acest an aferente sărbătorilor de iarnă se mențin la același nivel din anul trecut chiar dacă 37% dintre consumatori spun că au parte de o situație financiară mai proastă decât în 2021 și nu mai puțin de 73% se așteaptă ca prețurile să fie mai mari. Chiar și consumatorii cu venituri mici plănuiesc să cheltuiască cu 25% mai mult în acest an decât în aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 77% dintre comercianți se așteaptă la o creștere a vânzărilor în luna decembrie a acestui an, raportat la cifrele vehiculate în ultima lună a anului trecut.
Studiul Deloitte Holiday Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj de opinie la care au răspuns aproape 5000 de consumatori din SUA dar și 40 de directori de companii din retail care în proporție de 90% se bucură de venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Același studiu scoate în evidență faptul că 41% dintre consumatori prevăd o evoluție defavorabilă a economiei în anul care urmează. În anii trecuți, 2021 și 2020, acest procent era de 33% respectiv 27%. În acest context, oamenii intenționează să renunțe la cumpărăturile non-esențiale care vor scădea în acest an cu 12% pentru a oferi cadouri sub formă de produse sau sub forma unor experiențe care implică socializare. Pe de altă parte, va scădea și numărul mediu de cadouri oferite, de la 16 în 2021 la 9 în 2022. Preferința se mută pe cardurile cadou, în creștere cu 7%.
De asemenea, consumatorii caută să compenseze creșterile de prețuri prin achiziția de produse reutilizabile (folosite sau recondiționate) în proporție de 32% în vreme ce 48% dintre comercianți își propun să vândă astfel de produse în acest sezon de cadouri.
„Inflația reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru populație în majoritatea statelor lumii. În aceste condiții, 34% dintre cetățenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții. În România, 54% dintre respondenți au indicat scumpirea bunurilor de consum și a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă. Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creșterii economiei românești (+7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La fel ca în anii trecuți, sezonul este dominat de cumpărăturile online. Pe de altă parte, magazinele fizice au început să își recâștige din terenul pierdut în perioada pandemiei de Covid-19. Astfel, în acest an, 35% din bugetul alocat cadourilor va merge către magazinele fizice în vreme ce 63% va merge către magazinele online.
Studiul Deloitte Holiday Survey 2022 a fost realizat pe baza unui sondaj de opinie la care au răspuns aproape 5000 de consumatori din SUA dar și 40 de directori de companii din retail care în proporție de 90% se bucură de venituri anuale de peste un miliard de dolari.
Același studiu scoate în evidență faptul că 41% dintre consumatori prevăd o evoluție defavorabilă a economiei în anul care urmează. În anii trecuți, 2021 și 2020, acest procent era de 33% respectiv 27%. În acest context, oamenii intenționează să renunțe la cumpărăturile non-esențiale care vor scădea în acest an cu 12% pentru a oferi cadouri sub formă de produse sau sub forma unor experiențe care implică socializare. Pe de altă parte, va scădea și numărul mediu de cadouri oferite, de la 16 în 2021 la 9 în 2022. Preferința se mută pe cardurile cadou, în creștere cu 7%.
De asemenea, consumatorii caută să compenseze creșterile de prețuri prin achiziția de produse reutilizabile (folosite sau recondiționate) în proporție de 32% în vreme ce 48% dintre comercianți își propun să vândă astfel de produse în acest sezon de cadouri.
„Inflația reprezintă, în prezent, o provocare atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru populație în majoritatea statelor lumii. În aceste condiții, 34% dintre cetățenii Uniunii Europene spun că principala lor preocupare este legată de creșterea prețurilor și, implicit, a costului vieții. În România, 54% dintre respondenți au indicat scumpirea bunurilor de consum și a energiei ca fiind cele mai importante probleme cu care se confruntă. Cu toate acestea, în prima jumătate a acestui an, consumul privat a fost principalul determinant al creșterii economiei românești (+7,5% față de aceeași perioadă a anului trecut), iar pentru perioada următoare prognozele oficiale indică un ritm anual de 2,7%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La fel ca în anii trecuți, sezonul este dominat de cumpărăturile online. Pe de altă parte, magazinele fizice au început să își recâștige din terenul pierdut în perioada pandemiei de Covid-19. Astfel, în acest an, 35% din bugetul alocat cadourilor va merge către magazinele fizice în vreme ce 63% va merge către magazinele online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza