Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
Data publicarii: 13-01-2023 | IT&CPotrivit raportului EY „Top 10 riscuri în telecom în 2023”, eșecul companiilor din domeniul telecomunicațiilor de a răspunde la schimbarea de atitudine generată de creșterea costului vieții pentru consumatori și implicit de reajustarea priorităților acestora, reprezintă acum cea mai mare amenințare cu care acestea se vor confrunta în anul 2023.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial