Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
Data publicarii: 13-01-2023 | IT&CPotrivit raportului EY „Top 10 riscuri în telecom în 2023”, eșecul companiilor din domeniul telecomunicațiilor de a răspunde la schimbarea de atitudine generată de creșterea costului vieții pentru consumatori și implicit de reajustarea priorităților acestora, reprezintă acum cea mai mare amenințare cu care acestea se vor confrunta în anul 2023.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara